LH 2.4 problem

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

GTAChrille
För lite laddtryck
Inlägg: 4
Blev medlem: ons dec 03, 2014 2:47 pm

LH 2.4 problem

Inlägg av GTAChrille »

Hej!

Jag håller på med en Saab 99 -84 som fått sig en T16 motor från en 89 900 T16, med tillhörande insprutningssystem LH 2.4.
Har kommit så långt att motorn startar och går på tomgång, men så snart man gasar till så dör bilen så länge man gasar, släpper man pedalen så går den på tomgång igen.
Går att smyga upp varvtalet till knappa 2500 rpm utan belastning.

Jag har kopplat in kabelhärvan enligt elschemat, gått igenom det flera gånger och kollat så det är rätt, bytt styrenhet, bytt spjällägesgivare, LMM, men får det inte att lira.
Har kollat bränsletrycket, gnista mm när den dör, utan att se något galet, misstänker att spridarsignalen lägger av, eller att boxen inte hänger med när motorn kräver mer soppa.

Nån som har nån idé eller nåt tips på vad jag ska kolla efter?
mauser240
Forumsberoende
Inlägg: 1476
Blev medlem: sön okt 26, 2014 6:25 pm

Re: LH 2.4 problem

Inlägg av mauser240 »

Har du kollat LMM?
//MartinL
GTAChrille
För lite laddtryck
Inlägg: 4
Blev medlem: ons dec 03, 2014 2:47 pm

Re: LH 2.4 problem

Inlägg av GTAChrille »

Japp, även bytt LMM och även provat med urkopplad, ingen skillnad.
mauser240
Forumsberoende
Inlägg: 1476
Blev medlem: sön okt 26, 2014 6:25 pm

Re: LH 2.4 problem

Inlägg av mauser240 »

Jag menar om du kollat att den fungerar / mätt upp den.

Om du inte märker nån skillnad med LMM urkopplad kan man ju tänka sig att du har problemet där...
//MartinL
Skriv svar