Nytt komp, ny mapp.
Postat: mån maj 29, 2017 5:49 am
Hej,
Har tidigare kört min B230FK typ original med en fungerande mapp, nu ska jag dock köra den med 16v kolvarna istället så det blir högre komp.
Jag behöver få till en hyffsad mapp att besiktiga med.
Har ni några tips på hur mappen generellt kan sjusteras? E.x sänkt tändning över hela mappen - men hur mycket?
Kommer ju testköra o mappa efterhand innan man kör till stationen.
Kommer köra med original 13c som laddar 0.3bar så inga häftiga laddtryck.
BF95 är tanken men lär nog blanda i lite e85 för att klara bes lättare.
Här är tändmappen, inte optimal men har fungerat. VE tabellen ser inte så fräsch ut pga autotune med viss manuell sjustering så den utelämnar jag.
Har tidigare kört min B230FK typ original med en fungerande mapp, nu ska jag dock köra den med 16v kolvarna istället så det blir högre komp.
Jag behöver få till en hyffsad mapp att besiktiga med.
Har ni några tips på hur mappen generellt kan sjusteras? E.x sänkt tändning över hela mappen - men hur mycket?
Kommer ju testköra o mappa efterhand innan man kör till stationen.
Kommer köra med original 13c som laddar 0.3bar så inga häftiga laddtryck.
BF95 är tanken men lär nog blanda i lite e85 för att klara bes lättare.
Här är tändmappen, inte optimal men har fungerat. VE tabellen ser inte så fräsch ut pga autotune med viss manuell sjustering så den utelämnar jag.