Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: lör aug 19, 2017 8:16 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Kamsynk S38B38
InläggPostat: lör jun 03, 2017 3:07 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons feb 01, 2012 12:03 am
Inlägg: 328
Ort: Gällivare
Nu är det ju så att jag är den sämsta på att söka på google söder om kautokeino, så får väl ta och ställa lite frågor som klargör lite saker!

Ska köra kamsynk på S38an, sitter 60-2 på veven så det var väl inte lika noga med vart synksignalen hamnade? Man kunde väl ha den vid ÖD på 1a cylindern då den bara ska ge signal vart tändcykeln ska börja, har jag hängt med rätt så långt?

Sen undrar jag vad ni har för någon triggerpunkt på era, sitter en VR givare som har ett litet utstick längst ut, kommer köra med hallgivare nu(vemset är specat med hall på secondary) så har läst att vissa har distanserat ut ena kambulten bara. Låter ju lite rackligt men det kanske är det som gäller?


Mvh. Emil

_________________
Emil Rova
070 263 54 02

Bmw M535i Turbo
Volkswagen Vento 1.9 TD

Your toyota is fantastic


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Kamsynk S38B38
InläggPostat: lör jun 03, 2017 8:57 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
Inlägg: 2337
Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Man ska undvika att ha den precis där 60-2 hålet är.
På min m30 satte jag den i framkanten på kamaxeln, och triggpunkten vred jag så att VEMS säger att den är på 125°

GT101 givare har funkat kanon.

_________________
I framtiden kommer jag nog vara en bakåtsträvare.

635an... http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=20403


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Kamsynk S38B38
InläggPostat: lör jun 03, 2017 9:23 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons feb 01, 2012 12:03 am
Inlägg: 328
Ort: Gällivare
Daniel-635 skrev:
Man ska undvika att ha den precis där 60-2 hålet är.
På min m30 satte jag den i framkanten på kamaxeln, och triggpunkten vred jag så att VEMS säger att den är på 125°

GT101 givare har funkat kanon.



Tack för svar! :)

_________________
Emil Rova
070 263 54 02

Bmw M535i Turbo
Volkswagen Vento 1.9 TD

Your toyota is fantastic


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Mobne och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010