Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: sön sep 24, 2017 6:03 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 55 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Författare Meddelande
InläggPostat: mån jun 05, 2017 12:41 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: mån feb 11, 2008 8:49 pm
Inlägg: 915
Ort: Flisa, norge
ja normal correction åker jag med


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån jun 05, 2017 12:46 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tis mar 17, 2009 10:32 am
Inlägg: 176
Brukar köra med luft temp korrigering avstäng undermappning..
Sen får man försöka utsätta bilen för varmt o kallt väder och sedan justera med hjälp av lufttemp korrigeringen så den går på lambdan man önskar..


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån jun 05, 2017 1:14 pm 
Offline
Lite mer laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån jun 05, 2017 6:58 am
Inlägg: 35
Ort: Härnösand
Skall prova att köra normal correction imorgon då man är ledig, återkommer med resultat!
Tack så länge för responsen, ytterst tacksam!


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån jun 05, 2017 1:50 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: mån feb 11, 2008 8:49 pm
Inlägg: 915
Ort: Flisa, norge
om man sätter normal correction. går inte MS1 då efter ideal gas law?


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån jun 05, 2017 3:30 pm 
Offline
Lite mer laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån jun 05, 2017 6:58 am
Inlägg: 35
Ort: Härnösand
Detta går att välja. Väljer jag normal correction blir rutorna nedanför gråmarkerade och går ej att justera.

Går även att välja IAT corrected, ska man prova det eller vad tror ni?

Bild

Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån jun 05, 2017 7:02 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: mån feb 11, 2008 8:49 pm
Inlägg: 915
Ort: Flisa, norge
testa normal correction


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån jun 05, 2017 8:20 pm 
Offline
Lite mer laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån jun 05, 2017 6:58 am
Inlägg: 35
Ort: Härnösand
Damer och herrar! Jag tror ni har löst mitt problem!

Ändrade till normal correction och har varit ute och piskat på länge nu och bekymret jag har haft har inte visat sig en enda gång!

F*N vad grymma ni är! Ni anar inte vilket huvudbry detta har varit för mig.

Var in och kollade i kompisens mapp innan jag ändrade (han åker också rödblockare) och där stog inställningen på normal correction så då tändes en strimma hopp, och det verkar fungera! Håll tummarna för att det fortsätter så hörni, och tusen tack än en gång!

Någon som kan förklara vad dessa inställningar egentligen gör för skillnad?!

Mvh Thomas


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån jun 05, 2017 8:27 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tis mar 17, 2009 10:32 am
Inlägg: 176
Du har väl mappat den med korrigering på och när tempen går upp drar den av bränsle nästan 15% ?

Mvh


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån jun 05, 2017 8:33 pm 
Offline
Lite mer laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån jun 05, 2017 6:58 am
Inlägg: 35
Ort: Härnösand
Kwirk skrev:
Du har väl mappat den med korrigering på och när tempen går upp drar den av bränsle nästan 15% ?

Mvh


Ja den har varit på, men problemet är ju att den har gått snålt när tempen sjunkit och det är det som är så skumt?!


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån jun 05, 2017 8:37 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tis mar 17, 2009 10:32 am
Inlägg: 176
thomass skrev:
Kwirk skrev:
Du har väl mappat den med korrigering på och när tempen går upp drar den av bränsle nästan 15% ?

Mvh


Ja den har varit på, men problemet är ju att den har gått snålt när tempen sjunkit och det är det som är så skumt?!


Skickat från min iPhone med Tapatalk


De känns som de borde vart tvärt om (få mer bränsle)men jag har aldrig använt den funktionen så vet inte vilket håll offser värdet funkar tyvärr...

Men gött att den går nu som den ska!


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån jun 05, 2017 8:43 pm 
Offline
Lite mer laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån jun 05, 2017 6:58 am
Inlägg: 35
Ort: Härnösand
Ja, eller hur.
Riktigt gött!

/Thomas


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån jun 05, 2017 8:52 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tis mar 17, 2009 10:32 am
Inlägg: 176
thomass skrev:
Ja, eller hur.
Riktigt gött!

/Thomas


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Glott lite till på bilderna och det är ju uppenbart att kompeseringen justerar tändningen... :hihi:


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör jul 15, 2017 8:43 am 
Offline
Lite mer laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån jun 05, 2017 6:58 am
Inlägg: 35
Ort: Härnösand
Hej igen,

Problemen kvarstår.. Ju VARMARE motorn blir ju fetare går den, ju KALLARE motorn blir ju snålare går den. Känns som att nån korrigering i boxen som inte fungerar, eller kan det helt enkelt bero på att motortempgivaren sitter på övre kylarslangen och ej känner av motorn egentliga temp?! Blir tokig..


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån jul 17, 2017 12:41 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: mån okt 31, 2011 5:29 pm
Inlägg: 508
Ort: Ljusdal
Kan det vara fel typ av tempgivare?


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån jul 17, 2017 1:00 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: mån sep 07, 2009 12:58 pm
Inlägg: 1343
Ort: Vällingby
Sätter man en PTC istället för NTC (och vise sersa) så blir det ju lite tvärtom...

_________________
Bild Bild

Tappa inte sugen,
världen är full av tappade sugar.
_________________
Magnus H


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 55 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010