Tanken var att jag skulle köra med orginalsystemet från -88 men efter okulär besiktning så NEJ TACK och i soptunnan. Inhandlade en NiRA I7x och målet är att få motorn att gå med minimal insats. motorn är orginal och hade 100 hk när den var ny nu 22000 mil senare?
Setup hittils.
60-2 lost från saab med en FORD EDIS VR givare
Bosch bredbandslabda
Hitatchi TPS (kollad av trend skall vara OK)
Busch MAP/MAT sensor
Tändning ????
Sedan gick jag BET på tändningen
Jag är inte helt på det klara hur tändutgångarna på NIRAT är konfigurerade. Ger de en 5V puls eller jordar de?
som det står så fint.Fully sequential control of active coil-on-plug ignition. Passive coils are controlled via ignition amplifiers
Sedan kommer ju frågan antingen Waste spark (kommer det att funka utan camsynk?) med tex bosch motorsport spolen eller så var tanken att använda VR givaren som sitter i fördelaren och köra COP med volvo spolar (men kräver en massa jobb). Vad skulle funka? Det är ju en fördel om lösnigen klarar en 200 HK.