Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: mån maj 21, 2018 12:12 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 79 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6
Författare Meddelande
InläggPostat: mån apr 09, 2018 7:19 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: mån nov 27, 2006 7:58 pm
Inlägg: 172
Ort: Ulricehamn
Ok!
Vad kan vara lämplig förtändning på 30%gas och 8000rpm utan turbotryck?
Tycker grenrören börjar lysa!

_________________
-Vilken tur att det finns standarder, synd bara att det finns så många!


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån apr 09, 2018 8:20 am 
Offline
Admin
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Inlägg: 9762
Ort: Sävar
Det är ju väldigt svårt att säga över skrivbordet för en motor man aldrig justerat, men det låter för lågt. Det kan säkert vara rätt med upp mot 30 grader.

_________________
Mattias Sandgren
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör. Link, MaxxECU, ECU Master, VEMS, m.fl.
Egen nav-dyno och motor-bänk i Sävar.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Bild
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån apr 23, 2018 6:37 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: mån nov 27, 2006 7:58 pm
Inlägg: 172
Ort: Ulricehamn
Förstår att man inte kan säga nåt utan att veta nåt om motorn angående tändning men har nån ett generellt
tips på hur mycket förtändning man kan ha i ett startskede med wastegaten bortkopplad så det inte blir nåt tryck?
Gärna med bild så att man ser och förstår mönstret över hela registret och med trottelposition. :thumbright:

_________________
-Vilken tur att det finns standarder, synd bara att det finns så många!


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån apr 23, 2018 7:12 am 
Offline
Admin
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Inlägg: 9762
Ort: Sävar
Jag skulle nog letat mig till en bänk ganska snabbt ändå, för att kunna sortera ut vilken förtändning motorn vill ha.
Spjälläge på en motor är svårt att översätta till annan.. det är nog enklare att titta på vakuum då för att avgöra hur mycket luft som passerar.

_________________
Mattias Sandgren
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör. Link, MaxxECU, ECU Master, VEMS, m.fl.
Egen nav-dyno och motor-bänk i Sävar.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Bild
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 79 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010