Någon som har ett Autronic SM4 1.09

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

Woojen
För lite laddtryck
Inlägg: 8
Blev medlem: mån jun 20, 2016 8:34 pm

Någon som har ett Autronic SM4 1.09

Inlägg av Woojen »

Hejsan! för att göra lång historia kort, verkar som Insugs temps ingången på mitt Autronic har sagt upp sig, köpte ny OEM autronic sensor utan större resultat, efter diverse mätning osv så har jag bara 2 alternativ kvar, antignen är kablaget kass vilket jag ska pröva imorn, eller är nått galet i boxen, allt annat funkar tipptopp!

Mappning 25e nu vilket gör att där finns ingen chans att jag kommer hinna skicka min nuvarande box till australien och få hem den igen.
Så jag skulle önska "hyra" en box eller alternativt betala för få ha den fram till min kommer tillbaks (eller om ni tar min nya från australien)

Har vi / känner någon autronic åkare som vill antingen tjäna en liten slant på sin box som ligger / inte används så hojta till

Mvh Robin
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Någon som har ett Autronic SM4 1.09

Inlägg av Jens Gustavsson »

kan man inte lägga insugs tempen på en annan ingång? autronic är ganska flexibla :thumbright:
Användarvisningsbild
dundersmurfen
Forumsberoende
Inlägg: 1496
Blev medlem: tor jun 12, 2008 2:55 pm
Ort: BjörnL Uddevalla

Re: Någon som har ett Autronic SM4 1.09

Inlägg av dundersmurfen »

Du kan komma undan utan insugstemp också i värsta fall. Använd en separat tempgivare under mappning. Nolla mapparna som kompenserar utifrån iat. Sedan lägger du 0 på tändningskompensering på den tempen ni körde pullen på, typ 40grader.

Bränslets kompensering via iat kan du testa sedan genom att låta den stå å dra lite värme å kompensera lambda. Tex genom att stå på tomgång å vända fläkten så den blåser framåt å värmer ic.

Någon annan får gärna komma med förslag på hur mycket tändningen ska kompenseras beroende på insugstemp
Mera brus i kubbarna! Bromsar/ mappar för öl
Användarvisningsbild
Ersviken
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2827
Blev medlem: ons nov 19, 2003 6:55 pm
Ort: Umeå

Re: Någon som har ett Autronic SM4 1.09

Inlägg av Ersviken »

Har en 1.09 box som ligger, såg dock inlägget lite väl sent så du hinner väl inte få den om den skickas.

Mvh/ Oskar.
Skriv svar