Weber marelli problem

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

fulingbusen
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 84
Blev medlem: tis okt 23, 2007 4:47 pm
Ort: Karlstad

Re: Weber marelli problem

Inlägg av fulingbusen »

Nu har jag försökt igen, jag har tändningsplus på stift 28 i databoxen, alltså 85 ingången på bränslepumpsreläet. Den trodde jag var styrjord efter att ha kollat på schemat.

Stift 11: 0v
15: 2.15v
29: 2.66v
31: 2.68v

Spänning Stift 15 = 2.15v
Spänning stift 9 = 1.61v
(dubbla MAP-sensorer)

Spänning Stift 17 = 0.1v

ohm-mättt mellan stift 3-4 (ska vara c:a 800 ohm) = 500 till 740ohm. Multimetern sätter igång bränslepumpen när jag byter mätområde eller drar bort mätproberna. Jag har en billig biltema multimeter, vet ej om den mäter verkliga ohm.

Ohm mätt mellan stift 5-23 = 680 ohm


stift 28 är det jag stirrat mig blind på. Den är 15+ (tändnings plus, 12v) nu. Den här trodde jag var styrjord när jag kollade på elschemat???
fulingbusen
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 84
Blev medlem: tis okt 23, 2007 4:47 pm
Ort: Karlstad

Re: Weber marelli problem

Inlägg av fulingbusen »

4.92v på plint 30
fulingbusen
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 84
Blev medlem: tis okt 23, 2007 4:47 pm
Ort: Karlstad

Re: Weber marelli problem

Inlägg av fulingbusen »

Bilen startad. Hittade inget fel...
Skriv svar