Varför har man kamsynk?
Moderator: backeliten
Varför har man kamsynk?
Jag har en v tvin mc motor med 80graders vinkel. Är det så att man använder kamsynk bara för att motorn inte ska tända en gång i onödan? Vad isåfall gör det? Tänker använda tändspolar från typ en audi, blir det konstigt isåfall? Om man nu behöver kamsynk, hur många tänder behöver jag och vid vilken vinkel ska det trigga? Det lutar åt att det blir ett Microsquirt system (glömde nämna att det blir turbokonvertering) för jag tror att jag klarar mej med ett sånt? Hur många tänder behöver jag på vevaxeln? Kan det räcka att använda original pickup och tand? Tacksam för svar då man är lite kass och inte vill köpa fel grejer!
-Vilken tur att det finns standarder, synd bara att det finns så många!
Re: Varför har man kamsynk?
Din gamla tråd innehåller en del, spinn vidare där : http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=16&t=94916
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.