Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: mån apr 23, 2018 8:40 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: sön nov 26, 2017 4:19 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons jul 25, 2007 5:03 pm
Inlägg: 733
Ort: Mariestad
Vad är skillnaden mellan de olika varianterna av maxxecu spruten? Klarar man sig med ett maxxecu street?
Har en volvo t5 motor som ska köras på vägen och ska klara besiktningen med ett ok register och ett måttligt effektuttag. Vad har de andra varianterna som rättfärdigar mellanskillnaden i pengar?

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

_________________
Bygger Opel Kadett C Coupe.
Christ3r Lakkapää


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön nov 26, 2017 5:09 pm 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
Inlägg: 2148
Ort: yttertavle/umeå
är det inte bara du som kan svara på det!? :)
det finns rätt bra lista på deras hemsida vad som ryms i dom olika spruten!
även originalinsprutningen klarar ju besiktningen


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön nov 26, 2017 6:05 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons jul 25, 2007 5:03 pm
Inlägg: 733
Ort: Mariestad
fredde_vit_pv skrev:
är det inte bara du som kan svara på det!? :)
det finns rätt bra lista på deras hemsida vad som ryms i dom olika spruten!
även originalinsprutningen klarar ju besiktningen
Jo det vet jag. Men vad har de andra som street inte har som man kan behöva. Jag kan läsa spec listan fast jag är inte kunnig nog för att avgöra nyttan av de andra funktionerna. Originalsystemet är idag optimerat för ca 300hk med 19t o gröna spridare. Finns det någon som har fått originlsystemet att lira med högre effekt?


Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

_________________
Bygger Opel Kadett C Coupe.
Christ3r Lakkapää


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön nov 26, 2017 10:15 pm 
Offline
Admin
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Inlägg: 9758
Ort: Sävar
Ska du köra med knacklyssning och bensin som bränsle behöver du Race eller Pro, då Street saknar ingång (funktion) för det.
Det är mest antal utgångar/ingångar som skiljer, det är samma programvara.
Street har inte blåtand, så det är canbus direkt mot dash eller canbus via obd-uttag (kör en app som Torque, Realdash, ..).
Du måste kanske forska lite mer i vad du behöver, det är svårt att ge ett vettigt svar.

_________________
Mattias Sandgren
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör. Link, MaxxECU, ECU Master, VEMS, m.fl.
Egen nav-dyno och motor-bänk i Sävar.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Bild
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön nov 26, 2017 11:45 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tor jan 05, 2006 2:29 pm
Inlägg: 1450
Ort: Timrå
Här är allt listat:

http://www.maxxecu.com/ecu_compare

För att styra motorn är street lika bra som dom andra. Frågan är hur mycket mer du vill göra?

_________________
Jonas Bylund
Bild


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån nov 27, 2017 12:36 am 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons aug 26, 2009 10:15 pm
Inlägg: 258
mattias skrev:
Ska du köra med knacklyssning och bensin som bränsle behöver du Race eller Pro, då Street saknar ingång (funktion) för det.
Det är mest antal utgångar/ingångar som skiljer, det är samma programvara.
Street har inte blåtand, så det är canbus direkt mot dash eller canbus via obd-uttag (kör en app som Torque, Realdash, ..).
Du måste kanske forska lite mer i vad du behöver, det är svårt att ge ett vettigt svar.


Tyvärr är de bara race modellen som har ingång för knacksensor, varken street, V1 eller pro har de.

Bild

_________________
http://www.garaget.org/?car=300600
https://www.facebook.com/groups/289432337846519/ LÄN RACING


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån nov 27, 2017 7:08 am 
Offline
Admin
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Inlägg: 9758
Ort: Sävar
Jag visste att V1 inte hade det, men att Pro saknar det när Race har det? .. men ok.

Street skulle jag säga är mycket passande till den typ av motor som den här tråden handlar om. Trimmas det hårt så körs ändå sällan bensin, och ska man trimma med bensin så ska man mappa den med knacklyssning och utröna var gränsen går, och kanske framför allt bygga och mappa motorn så den klarar effektmålet utan att börja bli känslig på knack (avgastryck, kompressionsförhållande, etc, vridmoment vs rpm, etc).

_________________
Mattias Sandgren
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör. Link, MaxxECU, ECU Master, VEMS, m.fl.
Egen nav-dyno och motor-bänk i Sävar.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Bild
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån nov 27, 2017 12:54 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tor jan 05, 2006 2:29 pm
Inlägg: 1450
Ort: Timrå
Skulle tro att det kommer i nyare versioner Pro.
Pro var ju först i nya generationern och Race är väl senaste.

_________________
Jonas Bylund
Bild


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010