Skillnad mellan de olika varianterna av Maxxecu?

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

Användarvisningsbild
coupe76
Forumsberoende
Inlägg: 745
Blev medlem: ons jul 25, 2007 5:03 pm
Ort: Mariestad

Skillnad mellan de olika varianterna av Maxxecu?

Inlägg av coupe76 »

Vad är skillnaden mellan de olika varianterna av maxxecu spruten? Klarar man sig med ett maxxecu street?
Har en volvo t5 motor som ska köras på vägen och ska klara besiktningen med ett ok register och ett måttligt effektuttag. Vad har de andra varianterna som rättfärdigar mellanskillnaden i pengar?

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Bygger Opel Kadett C Coupe.
Christ3r Lakkapää
Användarvisningsbild
fredde_vit_pv
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2273
Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
Ort: yttertavle/umeå

Re: Skillnad mellan de olika varianterna av Maxxecu?

Inlägg av fredde_vit_pv »

är det inte bara du som kan svara på det!? :)
det finns rätt bra lista på deras hemsida vad som ryms i dom olika spruten!
även originalinsprutningen klarar ju besiktningen
Användarvisningsbild
coupe76
Forumsberoende
Inlägg: 745
Blev medlem: ons jul 25, 2007 5:03 pm
Ort: Mariestad

Re: Skillnad mellan de olika varianterna av Maxxecu?

Inlägg av coupe76 »

fredde_vit_pv skrev:är det inte bara du som kan svara på det!? :)
det finns rätt bra lista på deras hemsida vad som ryms i dom olika spruten!
även originalinsprutningen klarar ju besiktningen
Jo det vet jag. Men vad har de andra som street inte har som man kan behöva. Jag kan läsa spec listan fast jag är inte kunnig nog för att avgöra nyttan av de andra funktionerna. Originalsystemet är idag optimerat för ca 300hk med 19t o gröna spridare. Finns det någon som har fått originlsystemet att lira med högre effekt?


Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Bygger Opel Kadett C Coupe.
Christ3r Lakkapää
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Re: Skillnad mellan de olika varianterna av Maxxecu?

Inlägg av mattias »

Ska du köra med knacklyssning och bensin som bränsle behöver du Race eller Pro, då Street saknar ingång (funktion) för det.
Det är mest antal utgångar/ingångar som skiljer, det är samma programvara.
Street har inte blåtand, så det är canbus direkt mot dash eller canbus via obd-uttag (kör en app som Torque, Realdash, ..).
Du måste kanske forska lite mer i vad du behöver, det är svårt att ge ett vettigt svar.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
JoBy
Forumsberoende
Inlägg: 1473
Blev medlem: tor jan 05, 2006 2:29 pm
Ort: Timrå
Kontakt:

Re: Skillnad mellan de olika varianterna av Maxxecu?

Inlägg av JoBy »

Här är allt listat:

http://www.maxxecu.com/ecu_compare

För att styra motorn är street lika bra som dom andra. Frågan är hur mycket mer du vill göra?
Jonas Bylund
Bild
Användarvisningsbild
Lövet98
För mycket laddtryck
Inlägg: 278
Blev medlem: ons aug 26, 2009 10:15 pm

Re: Skillnad mellan de olika varianterna av Maxxecu?

Inlägg av Lövet98 »

mattias skrev:Ska du köra med knacklyssning och bensin som bränsle behöver du Race eller Pro, då Street saknar ingång (funktion) för det.
Det är mest antal utgångar/ingångar som skiljer, det är samma programvara.
Street har inte blåtand, så det är canbus direkt mot dash eller canbus via obd-uttag (kör en app som Torque, Realdash, ..).
Du måste kanske forska lite mer i vad du behöver, det är svårt att ge ett vettigt svar.
Tyvärr är de bara race modellen som har ingång för knacksensor, varken street, V1 eller pro har de.

Bild
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Re: Skillnad mellan de olika varianterna av Maxxecu?

Inlägg av mattias »

Jag visste att V1 inte hade det, men att Pro saknar det när Race har det? .. men ok.

Street skulle jag säga är mycket passande till den typ av motor som den här tråden handlar om. Trimmas det hårt så körs ändå sällan bensin, och ska man trimma med bensin så ska man mappa den med knacklyssning och utröna var gränsen går, och kanske framför allt bygga och mappa motorn så den klarar effektmålet utan att börja bli känslig på knack (avgastryck, kompressionsförhållande, etc, vridmoment vs rpm, etc).
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
JoBy
Forumsberoende
Inlägg: 1473
Blev medlem: tor jan 05, 2006 2:29 pm
Ort: Timrå
Kontakt:

Re: Skillnad mellan de olika varianterna av Maxxecu?

Inlägg av JoBy »

Skulle tro att det kommer i nyare versioner Pro.
Pro var ju först i nya generationern och Race är väl senaste.
Jonas Bylund
Bild
Skriv svar