Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: fre aug 17, 2018 11:51 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 25 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
InläggPostat: lör jan 20, 2018 1:40 am 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: lör okt 18, 2014 3:54 am
Inlägg: 21
https://www.youtube.com/watch?v=c7wNRh6p-yc
Så beter sig min också, Men alla som har detta felet beskriver att det rinner bränsle igenom vakumslangen, men det gör det inte på min...


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör jan 20, 2018 1:45 am 
Offline
Steve, inte Stiiiv
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Inlägg: 5243
Ort: Lykksällä
Blev den bara så där helt plötsligt av sig själv eller har du gjort nåt med bilen?

Ska ju då inte vara jättetryck på returen som på trycksidan

_________________
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör jan 20, 2018 1:58 am 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: lör okt 18, 2014 3:54 am
Inlägg: 21
Köpte bilen av en kompis. Och den har väl stått i 3 år ungefär tills jag hämtade.
Så som han beskrev det, så bara dog den för han, Sen har han inte fått igång den.

Dock har det väl varit några andra som har försökt få igång den innan mig.

Och vad jag gjort.
Började med att det inte var någon gnista/bränsle.
Så bytte stift, Rotor, Fördelare och Tändkablar. ( Ingen skillnad )
Kollade båda boxarna, och då var chippen vända fel i både tändning och bränsleboxen... ( Hur man nu lyckas )
Tändboxen är totaldöd, så där har jag lånat en annan, bränsleboxen ger ju nåt typ av liv fortfarande iallafall.

Sen har jag bytt bränslepump, bränslerelä, Spridarmotstånd, Radioavstörningsrelä.

Och när jag tillslut fick gnista och bränsle, och den tände och gick igång, så dog den. För att sedan nästa gång flöda över, Och sen har den hållt på med det ..


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör jan 20, 2018 8:11 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tis mar 17, 2009 10:32 am
Inlägg: 199
Hej.
Du får testa annat bränslebox. Har för mig om nåt pajar i dom är spridarna öppna hela tiden. Även om chippet är skadat/tomt blir de så.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre jan 26, 2018 6:12 pm 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: lör okt 18, 2014 3:54 am
Inlägg: 21
Fick äntligen mina Transistorer från England. Så lödde om ena bränsleboxen och nu hoppar den igång utan att fylla cylindrarna bränsle.
Dock så dör den så fort den har gått igång.

Däremot är det dåligt med bensin i tanken, och det oljan är fylld med bensin igen, från alla startförsök när spridarna stod tväröppna.

Så de återstår att se om man får den att fungera riktigt.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre jan 26, 2018 11:19 pm 
Offline
Steve, inte Stiiiv
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Inlägg: 5243
Ort: Lykksällä
Hade du inte bytt bränslebox?

_________________
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör jan 27, 2018 11:43 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: sön okt 26, 2014 6:25 pm
Inlägg: 1454
Steve skrev:
0v kan ju vara lite kryptiskt. Styrboxen jordar ju ena stiftet när den skickar på bränsle så ska absolut inte vara jord på stiftet när motorn är avstängd


Jag tror du har fel där.

Jag hade liknande problem med en 240 och då var det matningen till boxarna som felade, boxen spänningslös = jordade utgångar.

_________________
//MartinL


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör jan 27, 2018 6:00 pm 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: lör okt 18, 2014 3:54 am
Inlägg: 21
Steve skrev:
Hade du inte bytt bränslebox?


Det stämmer, lånade en 962 box av en kompis. Men antagligen så har jag lyckats fibbla med spridarmotståndet när boxarna är hade spänning på sig, Och då bränns transistorn direkt.

962 och med min egna 954 så stod spridarna på vidgavel. Efter jag lödde om 954an så stänger och öppnar spridarna som dom ska. Så ska prova löda om den andra för uteslutningens skull.

Så antagligen har jag lyckats bränna båda två.

Nu återstår det att kolla, varför den dör så fort den man har startat den :D


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör jan 27, 2018 11:00 pm 
Offline
Steve, inte Stiiiv
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Inlägg: 5243
Ort: Lykksällä
mauser240 skrev:
Steve skrev:
0v kan ju vara lite kryptiskt. Styrboxen jordar ju ena stiftet när den skickar på bränsle så ska absolut inte vara jord på stiftet när motorn är avstängd


Jag tror du har fel där.

Jag hade liknande problem med en 240 och då var det matningen till boxarna som felade, boxen spänningslös = jordade utgångar.


Med tändning på och motor avstängd menade jag, vet inte vad den gör med tändningen avstängd

_________________
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön jan 28, 2018 5:24 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: sön okt 26, 2014 6:25 pm
Inlägg: 1454
Steve skrev:
Med tändning på och motor avstängd menade jag, vet inte vad den gör med tändningen avstängd


Då förstår jag.

_________________
//MartinL


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 25 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010