Hej,
Har en liten fundering angående trigger till mitt Autronic SM4 som jag köpt begagnat och som snart ska monteras i min bil med Volvo B230 16V.
Tidigare ägare körde det på sin B230 16V och triggade då med std Volvo 740/940 givare (art 3547847) både vid svänghjul och vid ena kamdrevet, den här metoden fungerade tydligen väldigt bra för honom men jag kör automat så jag har tyvärr ingen möjlighet att trigga på svänghjulet så det blir nog då som många andra kör med trigger vid nedre remskivan och sedan vid kamdrevet för kamsynken.
Har någon här haft problem när man kört med just 60-2 triggerskiva fram på veven tillsammans med den här typen av givare till Autronic SM4? Jag har nämligen nedre remhjul till den här motorn förberett med just 60-2 triggerskiva så det vore så klart smidigt att kunna använda den lösningen men vill inte bygga in tänkbara felkällor, då bygger jag hellre om det nu på en gång istället Vill helst slippa byta givare åtminstone om nu inte det är ett måste för att få det att fungera korrekt!
Om ni nu inte tror att 60-2 fram på veven blir bra så undrar jag även vad ni tror om den här triggerskivan med endast två punkter, är den ett mycket bättre val och därför värd att satsa på? http://www.overboostracing.se/img/p/7/0 ... efault.jpg
Tack på förhand!
Vevaxeltrigger Autronic SM4
Moderator: backeliten
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 587
- Blev medlem: lör dec 11, 2010 4:32 pm
- Ort: Kungsör
Vevaxeltrigger Autronic SM4
Kim Norgren
Overload Racing Volvo 142
076-0175311
Med stöd från: Krilles Motor i Torshälla, Mikael Janssons Åkeri AB, MIKAB.se, Mälarhydralik i Köping och LMR.se
Besök oss gärna på Facebook: https://m.facebook.com/profile.php?id=531689153511705 (eller sök på Overload Racing). Overload Racing finns även på Instagram
PB 2019 5,72/9,05
PB 2018 Ingen tid
PB 2017 6,0/9,64
Overload Racing Volvo 142
076-0175311
Med stöd från: Krilles Motor i Torshälla, Mikael Janssons Åkeri AB, MIKAB.se, Mälarhydralik i Köping och LMR.se
Besök oss gärna på Facebook: https://m.facebook.com/profile.php?id=531689153511705 (eller sök på Overload Racing). Overload Racing finns även på Instagram
PB 2019 5,72/9,05
PB 2018 Ingen tid
PB 2017 6,0/9,64
Re: Vevaxeltrigger Autronic SM4
Autronic har generellt problem med 60-2. Vilket chip sitter det i?
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 587
- Blev medlem: lör dec 11, 2010 4:32 pm
- Ort: Kungsör
Re: Vevaxeltrigger Autronic SM4
Tack för ditt svar Mattias! Ok så det är så illa även för Autronic alltså, hade hoppats att det skulle fungera med 60-2.
Det ska sitta v1.09 i den här boxen
Det ska sitta v1.09 i den här boxen
Kim Norgren
Overload Racing Volvo 142
076-0175311
Med stöd från: Krilles Motor i Torshälla, Mikael Janssons Åkeri AB, MIKAB.se, Mälarhydralik i Köping och LMR.se
Besök oss gärna på Facebook: https://m.facebook.com/profile.php?id=531689153511705 (eller sök på Overload Racing). Overload Racing finns även på Instagram
PB 2019 5,72/9,05
PB 2018 Ingen tid
PB 2017 6,0/9,64
Overload Racing Volvo 142
076-0175311
Med stöd från: Krilles Motor i Torshälla, Mikael Janssons Åkeri AB, MIKAB.se, Mälarhydralik i Köping och LMR.se
Besök oss gärna på Facebook: https://m.facebook.com/profile.php?id=531689153511705 (eller sök på Overload Racing). Overload Racing finns även på Instagram
PB 2019 5,72/9,05
PB 2018 Ingen tid
PB 2017 6,0/9,64