Gnista ms1v3

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

MotoMartin
För lite laddtryck
Inlägg: 9
Blev medlem: ons maj 02, 2018 7:07 pm

Gnista ms1v3

Inlägg av MotoMartin »

HJÄLP
Jag har bra gnista och på rätt ställe när jag kör på startmotorn utan stiften i motorn men skruvar jag i stiften och försöker starta den så ballar gnistan ur och kommer lite när den själv tycker. Någon som har bra tipps på detta
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6036
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Re: Gnista ms1v3

Inlägg av Steve »

Fördelare som inte är synkad?

Du måste skriva mer information om motorn
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
MotoMartin
För lite laddtryck
Inlägg: 9
Blev medlem: ons maj 02, 2018 7:07 pm

Re: Gnista ms1v3

Inlägg av MotoMartin »

Mc motor Suzuki 1100 84. 36-1 trigger hjul med original givare
Användarvisningsbild
Performance_seeker
Forumsberoende
Inlägg: 886
Blev medlem: mån sep 19, 2011 1:48 pm
Ort: Nordmaling

Re: Gnista ms1v3

Inlägg av Performance_seeker »

Kan det vara så att ditt batteri/strömförsörjning är för dålig när du drar runt motorn med stiften i?
Martin, Mopar 512 cui, E85, MegaSquirt MS3X fully sequential ign. & inj.
MotoMartin
För lite laddtryck
Inlägg: 9
Blev medlem: ons maj 02, 2018 7:07 pm

Re: Gnista ms1v3

Inlägg av MotoMartin »

Jag har provat med ett 60 ah med startkablar. Men inte med eget batteri till boxen.
Användarvisningsbild
Performance_seeker
Forumsberoende
Inlägg: 886
Blev medlem: mån sep 19, 2011 1:48 pm
Ort: Nordmaling

Re: Gnista ms1v3

Inlägg av Performance_seeker »

Störningar från tändsystemet till triggergivaren/kabel, eller för låg systemspänning under startfasen så att MS1 ballar ur...eftersom det funkar med tändstiften ute så verkar det mest sannolikt att MS1 ballar ur p.g.a. låg spänning. :)
Martin, Mopar 512 cui, E85, MegaSquirt MS3X fully sequential ign. & inj.
MotoMartin
För lite laddtryck
Inlägg: 9
Blev medlem: ons maj 02, 2018 7:07 pm

Re: Gnista ms1v3

Inlägg av MotoMartin »

idag provade jag med 2 batterier ett till tändsystemet och ett till startmotorn. Fortfarande lika bråkig gnista.
mauser240
Forumsberoende
Inlägg: 1476
Blev medlem: sön okt 26, 2014 6:25 pm

Re: Gnista ms1v3

Inlägg av mauser240 »

Kan det vara så att den tappar synkningen för att det går för sakta / ojämnt helt enkelt? Lösning: sök upp en nerförsbacke och rulla igång.
//MartinL
MotoMartin
För lite laddtryck
Inlägg: 9
Blev medlem: ons maj 02, 2018 7:07 pm

Re: Gnista ms1v3

Inlägg av MotoMartin »

Ahh lite trist bara att alltid åka runt och leta nedförsbacke var gång man behöver stanna
mauser240
Forumsberoende
Inlägg: 1476
Blev medlem: sön okt 26, 2014 6:25 pm

Re: Gnista ms1v3

Inlägg av mauser240 »

Förlåt, jag skall inte försöka hjälpa dig mer.
//MartinL
MotoMartin
För lite laddtryck
Inlägg: 9
Blev medlem: ons maj 02, 2018 7:07 pm

Re: Gnista ms1v3

Inlägg av MotoMartin »

Provade häromdagen med ett batteri till bara till startmotorn. Men samma resultat!
DreRacing@
Forumsberoende
Inlägg: 1112
Blev medlem: mån feb 11, 2008 8:49 pm
Ort: Flisa, norge

Re: Gnista ms1v3

Inlägg av DreRacing@ »

testa starta motorn
MotoMartin
För lite laddtryck
Inlägg: 9
Blev medlem: ons maj 02, 2018 7:07 pm

Re: Gnista ms1v3

Inlägg av MotoMartin »

Det hat jag provat. Den tänder både i avgas och insug
DreRacing@
Forumsberoende
Inlägg: 1112
Blev medlem: mån feb 11, 2008 8:49 pm
Ort: Flisa, norge

Re: Gnista ms1v3

Inlägg av DreRacing@ »

hur ser din tooth log ut?
MotoMartin
För lite laddtryck
Inlägg: 9
Blev medlem: ons maj 02, 2018 7:07 pm

Re: Gnista ms1v3

Inlägg av MotoMartin »

Kanon utan stiften i motorn skit med stiften i
Skriv svar