Jetronic fråga

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

T39m
Lite mer laddtryck
Inlägg: 12
Blev medlem: tis mar 09, 2004 9:55 am
Ort: Åkersberga/Täby/Vaxholm

Jetronic fråga

Inlägg av T39m »

Tjenare alla glada!

jag har precis stått och plockat ut ett jetronic sprut.
och boxen har följande sifferkombination: 0 280 000 544
om jag har förstått det hela rätt så ska detta vara någon form av ett sk. "F-sprut".
och då vill jag ju ställa den uppenbara frågan: är detta något att ha, de vill säga har sprutet någon trim-potencial? / Mvh Jimmy
Da_Snake
För mycket laddtryck
Inlägg: 411
Blev medlem: fre dec 19, 2003 3:32 pm
Ort: Nora

Inlägg av Da_Snake »

Det är ett LH2.2 från en 240/740 runt -87, inget vidare bra utgångsobjekt om du ska trimma, det finns inga chip att få tag i till LH2.2 nästan.

http://www.republika.pl/bogstr/volvo/bosch.html

Där hittar du info om vad som är vad och vilken bil det sitter i.
Fredrik Ringhald
072-316 26 91
Bild
T39m
Lite mer laddtryck
Inlägg: 12
Blev medlem: tis mar 09, 2004 9:55 am
Ort: Åkersberga/Täby/Vaxholm

Inlägg av T39m »

tack så mycket, det var väl inte världens roligaste svar kanske :D men ändå!

hade hoppats på att de fanns lite mer att hämta men de blir väl kanske till att gräva fram motronic boxen då.../ Mvh Jimmy
Da_Snake
För mycket laddtryck
Inlägg: 411
Blev medlem: fre dec 19, 2003 3:32 pm
Ort: Nora

Inlägg av Da_Snake »

Motronic är ju betydligt enklare om man vill hålla på att pilla själv men det har ju sina begränsningar.

Leta på ett LH2.4 från en nyare 240 och plugga i boxar från en 940 TIC så finns det ju massor av färdiga chip och kompetent folk som kan göra specialchip om du vill ha ett bättre sprut än Motronic.
Fredrik Ringhald
072-316 26 91
Bild
T39m
Lite mer laddtryck
Inlägg: 12
Blev medlem: tis mar 09, 2004 9:55 am
Ort: Åkersberga/Täby/Vaxholm

Inlägg av T39m »

Jag sitter som sagt på en 022 (om jag inte minns fel) Motronic box, men jag saknar en del grejer har jag för mig.

det som var stabilt med jetronic sprutet var ju de att man slapp att ha tex. svänghjulsgivare och sånna grejer.

men har du nn aning om vad man behöver för programvara för att tillverka egna jetronic/motronic sprut? är det något som går att få tag på och så? hårdvaran som tillverkar själv chippet är det ju inte samma utmaning att hitta direkt..../ Mvh T39m
Da_Snake
För mycket laddtryck
Inlägg: 411
Blev medlem: fre dec 19, 2003 3:32 pm
Ort: Nora

Inlägg av Da_Snake »

http://www.ludd.luth.se/~rotax/motronic/motronic.html

Där hittar du ganska mycket info om Motronic, bla .bin filer på standardmapparna.

Prata med -=Viking=- på TPC, han är duktig på både Motronic och LH och han gör egna chip som är betydligt bättre än vissa kända firmors chip där man i stort sett bara har tagit bort laddtrycksspärren, ingen nämd ingen glömd....
Fredrik Ringhald
072-316 26 91
Bild
T39m
Lite mer laddtryck
Inlägg: 12
Blev medlem: tis mar 09, 2004 9:55 am
Ort: Åkersberga/Täby/Vaxholm

Inlägg av T39m »

jag var inne på den där sidan förut, men man behöver ju någon form av program för att öppna bin filen.../ Mvh Jimmy
Skriv svar