Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: fre nov 16, 2018 11:58 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Motorbyte B230FB -> B230FK
InläggPostat: ons okt 17, 2018 2:12 pm 
Offline
För lite laddtryck

Blev medlem: ons okt 17, 2018 2:01 pm
Inlägg: 2
Halloj, körde ras och har nu istället fått tag på i princip allt för att kasta i B230FK med M90 låda i min 945-92. Enda problemet som återstår just nu är denna djungel med tändning och bränsleboxar.

Sökt runt och hittar bara luddig information angående detta.

Skulle vilja höra efter om någon har bra koll på vilka boxar jag behöver använda mig av(Gärna boxar som jag sedan kan stoppa i annat chip i lite senare) Har även sett folk prata om att löda in motstånd på spridarna, behöver jag göra det?
Då jag antar att bilen inte kommer gå något vidare med mina FB boxar? :?

Mvh
Dieselmasen


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor okt 18, 2018 8:03 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tis mar 17, 2009 10:32 am
Inlägg: 205
Guldbox till tändning. Nr kvittar bara du har chip som passar din motor.

962 ecu har funkat bra för mig. Kolla på de.
Eller andra ecu från 900 serien. (Inte bil modell utan slut nr på boxen )

Du måste ha spridarmotstånd om du ska köra lågohm.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010