Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: mån nov 12, 2018 9:58 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: tis okt 23, 2018 7:37 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån jun 05, 2017 6:58 am
Inlägg: 109
Ort: Härnösand
Hej!

Har ritat upp ett triggerfäste för rödblock, samt även ett 36-1 triggerhjul som passar rakt på B230:ins original svängdämpare. Fastsättning av triggerhjulet får man lösa på sitt eget vis.

Finns det någon som är intresserad av skärfilerna så kan jag ladda upp dem här i forumet.

Bild

Bild

Mvh Thomas


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre okt 26, 2018 11:31 am 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: tis jun 27, 2006 4:29 pm
Inlägg: 64
Ort: Örkelljunga
Är det verkligen så bra att sätta triggerkransen på något som potentiellt kan flexa fram och tillbaka såsom ytterkransen på en svängningsdämpare?

_________________
MVH Patrik
http://www.garaget.org/?car=14773


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre okt 26, 2018 11:41 am 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån jun 05, 2017 6:58 am
Inlägg: 109
Ort: Härnösand
Patrik Johansson skrev:
Är det verkligen så bra att sätta triggerkransen på något som potentiellt kan flexa fram och tillbaka såsom ytterkransen på en svängningsdämpare?


Är så klart inte optimalt, men jag har kört så på flera motorer och det har funkat bra. Kanske bara har haft tur i och för sig

Fästet går att justera längdledes så om man vill sätta triggerhjulet på insidan av remskivan går så klart det med. Typ om man ska köra med lilla stumma remskivan dom de flesta säljer

Var mest tanken om nån vill slippa jävlas med att bygga eget fäste, eller betala flera hundra för fästet som de flesta webshopar tar så har man nåt att utgå ifrån här


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön okt 28, 2018 10:11 pm 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: fre okt 03, 2014 10:20 am
Inlägg: 55
Att fästa triggerhjul på svängnindämpärns uthjul har givit problem tidigare.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån okt 29, 2018 11:59 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: mån feb 11, 2008 8:49 pm
Inlägg: 1011
Ort: Flisa, norge
värför inte trigga på svänghjul som originalt


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis okt 30, 2018 10:15 pm 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: mån maj 28, 2012 9:18 am
Inlägg: 57
Ort: Boden
som ovan,

någon nackdel att inte köra med 60-2 trigger?

_________________
Jens Gustavsson
NonTraction-Racing
Audi S4 Avant -92 Såld!
Volvo 240 2.9 -84


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis okt 30, 2018 11:23 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån jun 05, 2017 6:58 am
Inlägg: 109
Ort: Härnösand
Haha ja detta blev ju poppis Utdömd direkt!

Anledning till att jag inte triggat på svänghjul är av den enkla anledningen att jag ej kört svänghjul med tänder på mina sista byggen, därav denna lösning som har funkat bra och går lätt att justera in givaren


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010