Triggerlösning B21/B23/B230

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

Användarvisningsbild
thomass
För mycket laddtryck
Inlägg: 200
Blev medlem: mån jun 05, 2017 6:58 am
Ort: Härnösand

Triggerlösning B21/B23/B230

Inlägg av thomass »

Hej!

Har ritat upp ett triggerfäste för rödblock, samt även ett 36-1 triggerhjul som passar rakt på B230:ins original svängdämpare. Fastsättning av triggerhjulet får man lösa på sitt eget vis.

Finns det någon som är intresserad av skärfilerna så kan jag ladda upp dem här i forumet.

Bild

Bild

Mvh Thomas


Skickat från min iPhone med Tapatalk
/Thomas Sörensen
Användarvisningsbild
Patrik Johansson
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 70
Blev medlem: tis jun 27, 2006 4:29 pm
Ort: Höör
Kontakt:

Re: Triggerlösning B21/B23/B230

Inlägg av Patrik Johansson »

Är det verkligen så bra att sätta triggerkransen på något som potentiellt kan flexa fram och tillbaka såsom ytterkransen på en svängningsdämpare?
Användarvisningsbild
thomass
För mycket laddtryck
Inlägg: 200
Blev medlem: mån jun 05, 2017 6:58 am
Ort: Härnösand

Triggerlösning B21/B23/B230

Inlägg av thomass »

Patrik Johansson skrev:Är det verkligen så bra att sätta triggerkransen på något som potentiellt kan flexa fram och tillbaka såsom ytterkransen på en svängningsdämpare?
Är så klart inte optimalt, men jag har kört så på flera motorer och det har funkat bra. Kanske bara har haft tur i och för sig Bild

Fästet går att justera längdledes så om man vill sätta triggerhjulet på insidan av remskivan går så klart det med. Typ om man ska köra med lilla stumma remskivan dom de flesta säljer Bild

Var mest tanken om nån vill slippa jävlas med att bygga eget fäste, eller betala flera hundra för fästet som de flesta webshopar tar så har man nåt att utgå ifrån här Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
/Thomas Sörensen
OttoB
För mycket laddtryck
Inlägg: 154
Blev medlem: fre okt 03, 2014 10:20 am

Re: Triggerlösning B21/B23/B230

Inlägg av OttoB »

Att fästa triggerhjul på svängnindämpärns uthjul har givit problem tidigare.
DreRacing@
Forumsberoende
Inlägg: 1112
Blev medlem: mån feb 11, 2008 8:49 pm
Ort: Flisa, norge

Re: Triggerlösning B21/B23/B230

Inlägg av DreRacing@ »

värför inte trigga på svänghjul som originalt
diskaren
För mycket laddtryck
Inlägg: 112
Blev medlem: mån maj 28, 2012 9:18 am
Ort: Boden

Re: Triggerlösning B21/B23/B230

Inlägg av diskaren »

som ovan,

någon nackdel att inte köra med 60-2 trigger?
Jens Gustavsson
NonTraction-Racing
Audi S4 Avant -92 Såld!
Volvo 240 Turbo DCT -84
Användarvisningsbild
thomass
För mycket laddtryck
Inlägg: 200
Blev medlem: mån jun 05, 2017 6:58 am
Ort: Härnösand

Re: Triggerlösning B21/B23/B230

Inlägg av thomass »

Haha ja detta blev ju poppis Utdömd direkt!

Anledning till att jag inte triggat på svänghjul är av den enkla anledningen att jag ej kört svänghjul med tänder på mina sista byggen, därav denna lösning som har funkat bra och går lätt att justera in givaren


Skickat från min iPhone med Tapatalk
/Thomas Sörensen
Skriv svar