940 ltt "lagg?"
Moderator: backeliten
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 123
- Blev medlem: tor nov 22, 2018 6:51 pm
Re: 940 ltt "lagg?"
Har nu testat och gjort de typ alla skrivit (förutom bbl och ny wg) har bytt tkors till ett vanligt plast, har laddtrycks mätare och den laddar ca 0.5bar utan att hacka men när man går upp till 0.6-0.7 så hackar de när man trycker fullt på 4an och 5ans växel
Re: 940 ltt "lagg?"
Bränsletryck?
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 123
- Blev medlem: tor nov 22, 2018 6:51 pm
Re: 940 ltt "lagg?"
De har jag inte kunnat ändra då jag inte har en btr :/
Re: 940 ltt "lagg?"
Tänkte mer att du kanske tappar bränsletryck
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 123
- Blev medlem: tor nov 22, 2018 6:51 pm
Re: 940 ltt "lagg?"
Jag ska försöka skicka en video med ljud imon så kanske den kunnige kan hör vad felet är
Re: 940 ltt "lagg?"
Skick på tändstift? Chippade en bil ganska nyss som gick bra på låga tryck. Efter chippning och 0,9 laddtryck börja den misstända. Böt till nya knackade bpr7es sen gick den kalas. Iof såg de stiften ut att ha suttit 15k mil.
Skickat från min D6503 via Tapatalk
Skickat från min D6503 via Tapatalk
Joakim berglund
Re: 940 ltt "lagg?"
Vad menar du med att det hackar?
Är det motorgången som hackar eller kommer det från drivlinan?
Det är typiskt för 940 att det vibrerar kraftigt när laddtrycket kommer på fyran och femman. Vissa säger att det beror på att dubbelmassesvänghjulet bottnar men det brukar vara ännu värre på sänkta bilar så min gissning är att det har med vinkel på kardanen att göra.
Är det motorgången som hackar eller kommer det från drivlinan?
Det är typiskt för 940 att det vibrerar kraftigt när laddtrycket kommer på fyran och femman. Vissa säger att det beror på att dubbelmassesvänghjulet bottnar men det brukar vara ännu värre på sänkta bilar så min gissning är att det har med vinkel på kardanen att göra.
Re: 940 ltt "lagg?"
Jakob Olsson skrev:Har nu testat och gjort de typ alla skrivit (förutom bbl och ny wg) har bytt tkors till ett vanligt plast, har laddtrycks mätare och den laddar ca 0.5bar utan att hacka men när man går upp till 0.6-0.7 så hackar de när man trycker fullt på 4an och 5ans växel
Ta du och sätt på ett par stora slangklämmor på insugsslangen
Mvh Peter