Jag skulle vilja flytta bak motorn lite mer, jag har gott om plats överallt förutom just vid hallgivaren! Idag kan jag flytta 1-2cm max, med hallgivaren borta blir det direkt 2cm till! 1-2cm vet jag inte om de är värt besväret, 4cm däremot..
Jag kommer köra eftermarknads sprut med 60-2 trigger. Kommer jag ha någon väsentlig nytta av hallgivaren?
Hallgivarens vara eller icke vara?
Moderator: backeliten
Hallgivarens vara eller icke vara?
Manta A Rallye - Såld till Polen
Kadett C -76, på gång med V8 från Audi
Audi V8 -91, med RS4 B7 V8
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Kadett C -76, på gång med V8 från Audi
Audi V8 -91, med RS4 B7 V8
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Re: Hallgivarens vara eller icke vara?
Med eftermarknadssprut kör du väl med vilken tigger och (nästan) vilken placering som helst. Det är ju bara väga vinsten mot eventuellt extra arbete
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Re: Hallgivarens vara eller icke vara?
Är det hallgivaren som sitter på toppen eller i blocket?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: Hallgivarens vara eller icke vara?
Med hallgivare menar du kamgivaren?
Re: Hallgivarens vara eller icke vara?
Vad för motor pratas det om?
Behöver ni ha någonting svarvat , hör av er via PM
Re: Hallgivarens vara eller icke vara?
Audi V8, hallgivaren sitter på baksidan av toppen.
Det visade dock sig när jag tittade lite närmare att eftersom veven ligger så pass högt i blocket som den gör att jag inte kan flytta motorn mer bakåt utan att luta den Kraftigt nedåt i bakkant (5+ grader) eller höja hela kardantunneln för att få utrymme för mellanaxeln.. Jag kan inte sänka motorn mer än den redan är sänkt heller :/ Så de får vara som de är så får jag i framtiden se om jag orkar slakta halva bilen för att flytta motorn ett par cm
Det visade dock sig när jag tittade lite närmare att eftersom veven ligger så pass högt i blocket som den gör att jag inte kan flytta motorn mer bakåt utan att luta den Kraftigt nedåt i bakkant (5+ grader) eller höja hela kardantunneln för att få utrymme för mellanaxeln.. Jag kan inte sänka motorn mer än den redan är sänkt heller :/ Så de får vara som de är så får jag i framtiden se om jag orkar slakta halva bilen för att flytta motorn ett par cm
Manta A Rallye - Såld till Polen
Kadett C -76, på gång med V8 från Audi
Audi V8 -91, med RS4 B7 V8
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Kadett C -76, på gång med V8 från Audi
Audi V8 -91, med RS4 B7 V8
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10191
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Hallgivarens vara eller icke vara?
som tips iaf,, så kan man ju göra om ventilkåpan och sätta givaren där, och då låta givaren läsa en kamnock.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!