Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: tis apr 23, 2019 7:54 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Problem med Volvo 945
InläggPostat: tor feb 07, 2019 9:25 am 
Offline
För lite laddtryck

Blev medlem: tor feb 07, 2019 9:19 am
Inlägg: 2
Hejsan grabbar! Nu är det så efter många om och men så har ja kört fast. Bytte motor i min 945. Från en B230ft till en b230ft. Samma boxar samma givare samma topp ja allt förutom blocket är samma. MEN när ja ska starta den så varvar den mellan 2000 och 4000rpm utan att jag rör något. Har bytt allt i givarväg, testat andra boxara annan lmm, spridare, stift, tändkablar, ja allt. Är det nån som ha haft samma problem eller kan tänkas veta vad som är fel. Tack på förhand!

Uppdatering: löst problemet va enkelt men är väll dom felen man missar. Tankade bilen och satte dit ett annat insug så vips startade den på 2 sekunder. Dum i huvudet känner man sig men men va göra

Skickat från min ANE-LX1 via Tapatalk


Senast redigerad av Turbomannen tis feb 19, 2019 4:36 pm, redigerad totalt 1 gång.

Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Problem med Volvo 945
InläggPostat: tor feb 07, 2019 10:57 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tis jun 01, 2004 11:05 pm
Inlägg: 4754
Ort: Boden
Gasspjäll, tjuvluft, någon slang som inte sitter på plats

_________________
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Problem med Volvo 945
InläggPostat: tor feb 07, 2019 11:53 am 
Offline
För lite laddtryck

Blev medlem: tor feb 07, 2019 9:19 am
Inlägg: 2
The skrev:
Gasspjäll, tjuvluft, någon slang som inte sitter på plats
Kollat med startgas inge tjuvluft, testat 2 olika gasspjäll och gasspjällsgivare.

Skickat från min ANE-LX1 via Tapatalk


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Problem med Volvo 945
InläggPostat: fre feb 08, 2019 5:51 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tis mar 17, 2009 12:24 pm
Inlägg: 861
Ort: Bjurholm
Vad händer om du nyper ihop eller pluggar slangen till tomgångsventilen?
Gasspjället skall vara justerat så att tomgången ligger på ca 400 rpm med pluggad tomgångsventil.

Om gasspjällsgivaren fungerar bryts bränsletillförseln vid ca 2000 varv med stängt spjäll. Det skall höras att brytarn vid spjället klickar till när spjället stängs.

_________________
// Daniel Similä
242 turbo -76 busbil, dubbla SU, eget insug och hx35.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Problem med Volvo 945
InläggPostat: fre feb 08, 2019 7:21 pm 
Offline
Steve, inte Stiiiv
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Inlägg: 5343
Ort: Lykksällä
Är det inte två kontaktstycken man kan blanda ihop? Tomgångsmotor och nån mer

_________________
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010