Sida 1 av 1

Problem med Volvo 945

Postat: tor feb 07, 2019 9:25 am
av Turbomannen
Hejsan grabbar! Nu är det så efter många om och men så har ja kört fast. Bytte motor i min 945. Från en B230ft till en b230ft. Samma boxar samma givare samma topp ja allt förutom blocket är samma. MEN när ja ska starta den så varvar den mellan 2000 och 4000rpm utan att jag rör något. Har bytt allt i givarväg, testat andra boxara annan lmm, spridare, stift, tändkablar, ja allt. Är det nån som ha haft samma problem eller kan tänkas veta vad som är fel. Tack på förhand!

Uppdatering: löst problemet va enkelt men är väll dom felen man missar. Tankade bilen och satte dit ett annat insug så vips startade den på 2 sekunder. Dum i huvudet känner man sig men men va göra

Skickat från min ANE-LX1 via Tapatalk

Re: Problem med Volvo 945

Postat: tor feb 07, 2019 10:57 am
av The
Gasspjäll, tjuvluft, någon slang som inte sitter på plats

Re: Problem med Volvo 945

Postat: tor feb 07, 2019 11:53 am
av Turbomannen
The skrev:Gasspjäll, tjuvluft, någon slang som inte sitter på plats
Kollat med startgas inge tjuvluft, testat 2 olika gasspjäll och gasspjällsgivare.

Skickat från min ANE-LX1 via Tapatalk

Re: Problem med Volvo 945

Postat: fre feb 08, 2019 5:51 am
av dsimila
Vad händer om du nyper ihop eller pluggar slangen till tomgångsventilen?
Gasspjället skall vara justerat så att tomgången ligger på ca 400 rpm med pluggad tomgångsventil.

Om gasspjällsgivaren fungerar bryts bränsletillförseln vid ca 2000 varv med stängt spjäll. Det skall höras att brytarn vid spjället klickar till när spjället stängs.

Re: Problem med Volvo 945

Postat: fre feb 08, 2019 7:21 pm
av Steve
Är det inte två kontaktstycken man kan blanda ihop? Tomgångsmotor och nån mer