Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: mån jun 24, 2019 10:31 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: ons maj 29, 2019 5:30 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 19, 2011 1:48 pm
Inlägg: 867
Ort: Nordmaling
Jag byter spridare till modernare, och mera kompakta grejor...och allt måste göras om förstås.

Vad tror ni om detta, nog måste jag borra upp fuel railen så att nosen på spridaren går in i railen och spridaren vilar på gummitätningen?

Bild:
https://drive.google.com/open?id=1Ory1t ... NSwVy6MjkC

_________________
Martin, Mopar 512 cui, E85, MegaSquirt MS3X fully sequential ign. & inj.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons maj 29, 2019 8:14 pm 
Offline
Admin
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Inlägg: 9839
Ort: Sävar
Eftersom bränsletrycket kommer trycka spridaren ut ur bränsle-skenan då du inte använder clips, så är det O-ringen i insuget som spridaren kommer vila mot.

Skulle O-ringen i skenan inte täta ordentligt fastän du tryckt in spridaren så långt att den bottnar i skenan så får du borra upp skenan helt enkelt tills O-ringen tätar tillräckligt eller bottnar (då borde den defintivt täta).

I en perfekt värld .. Det du inte vill är att det mekaniskt ska vara kontakt mellan spridarens kropp, skenan och insuget. Spridaren ska gå att fritt snurra när skenan är fastskruvad så att bara O-ringarna håller den.

_________________
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör. Link, MaxxECU, ECU Master, VEMS, m.fl.
Egen nav-dyno och motor-bänk i Sävar.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Bild
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons maj 29, 2019 9:49 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 19, 2011 1:48 pm
Inlägg: 867
Ort: Nordmaling
Tack Mattias för kommentaren!

Dom här Edelbrock skenorna för Mopar bigblock passar dåligt ihop med mina nya "shorty" spridare. Jag bygger kompaktare motor som skall släppa in mer luft och tillåta större luftfilter utan hål i huven.

Förutom att O-ringen inte tätar i botten så måste jag ta vinkelslipen och kapa ur ett jack i skenorna vid varje spridare för att få spridarna att gå fritt. :hihi:

_________________
Martin, Mopar 512 cui, E85, MegaSquirt MS3X fully sequential ign. & inj.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån jun 10, 2019 6:31 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:45 pm
Inlägg: 510
Ort: Pajala/Lovikka
Jag kör med edelbrocks insug och fuelrails till min mopar.
Fungerar bra men väldigt känslig för att orgingen hamnar fel och läcker

_________________
Benjamin Roth Karinen | Benjaminkarinen@hotmail.com | 070 232 68 46

Instagram LovikkaCustomGarage

1966 Chrysler 440 Vems med 8 tändspolar


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010