Jag byter spridare till modernare, och mera kompakta grejor...och allt måste göras om förstås.
Vad tror ni om detta, nog måste jag borra upp fuel railen så att nosen på spridaren går in i railen och spridaren vilar på gummitätningen?
Bild:
https://drive.google.com/open?id=1Ory1t ... NSwVy6MjkC
Fuel rails måste borras upp?
Moderator: backeliten
- Performance_seeker
- Forumsberoende
- Inlägg: 886
- Blev medlem: mån sep 19, 2011 1:48 pm
- Ort: Nordmaling
Fuel rails måste borras upp?
Martin, Mopar 512 cui, E85, MegaSquirt MS3X fully sequential ign. & inj.
Re: Fuel rails måste borras upp?
Eftersom bränsletrycket kommer trycka spridaren ut ur bränsle-skenan då du inte använder clips, så är det O-ringen i insuget som spridaren kommer vila mot.
Skulle O-ringen i skenan inte täta ordentligt fastän du tryckt in spridaren så långt att den bottnar i skenan så får du borra upp skenan helt enkelt tills O-ringen tätar tillräckligt eller bottnar (då borde den defintivt täta).
I en perfekt värld .. Det du inte vill är att det mekaniskt ska vara kontakt mellan spridarens kropp, skenan och insuget. Spridaren ska gå att fritt snurra när skenan är fastskruvad så att bara O-ringarna håller den.
Skulle O-ringen i skenan inte täta ordentligt fastän du tryckt in spridaren så långt att den bottnar i skenan så får du borra upp skenan helt enkelt tills O-ringen tätar tillräckligt eller bottnar (då borde den defintivt täta).
I en perfekt värld .. Det du inte vill är att det mekaniskt ska vara kontakt mellan spridarens kropp, skenan och insuget. Spridaren ska gå att fritt snurra när skenan är fastskruvad så att bara O-ringarna håller den.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- Performance_seeker
- Forumsberoende
- Inlägg: 886
- Blev medlem: mån sep 19, 2011 1:48 pm
- Ort: Nordmaling
Re: Fuel rails måste borras upp?
Tack Mattias för kommentaren!
Dom här Edelbrock skenorna för Mopar bigblock passar dåligt ihop med mina nya "shorty" spridare. Jag bygger kompaktare motor som skall släppa in mer luft och tillåta större luftfilter utan hål i huven.
Förutom att O-ringen inte tätar i botten så måste jag ta vinkelslipen och kapa ur ett jack i skenorna vid varje spridare för att få spridarna att gå fritt.
Dom här Edelbrock skenorna för Mopar bigblock passar dåligt ihop med mina nya "shorty" spridare. Jag bygger kompaktare motor som skall släppa in mer luft och tillåta större luftfilter utan hål i huven.
Förutom att O-ringen inte tätar i botten så måste jag ta vinkelslipen och kapa ur ett jack i skenorna vid varje spridare för att få spridarna att gå fritt.
Martin, Mopar 512 cui, E85, MegaSquirt MS3X fully sequential ign. & inj.
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 514
- Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:45 pm
- Ort: Pajala/Lovikka
Re: Fuel rails måste borras upp?
Jag kör med edelbrocks insug och fuelrails till min mopar.
Fungerar bra men väldigt känslig för att orgingen hamnar fel och läcker
Fungerar bra men väldigt känslig för att orgingen hamnar fel och läcker
Benjamin Roth Karinen | Benjaminkarinen@hotmail.com | 070 232 68 46
Instagram LovikkaCustomGarage
1966 Chrysler 440 Vems med 8 tändspolar
Instagram LovikkaCustomGarage
1966 Chrysler 440 Vems med 8 tändspolar