Sida 1 av 1

Fuel rails måste borras upp?

Postat: ons maj 29, 2019 5:30 pm
av Performance_seeker
Jag byter spridare till modernare, och mera kompakta grejor...och allt måste göras om förstås.

Vad tror ni om detta, nog måste jag borra upp fuel railen så att nosen på spridaren går in i railen och spridaren vilar på gummitätningen?

Bild:
https://drive.google.com/open?id=1Ory1t ... NSwVy6MjkC

Re: Fuel rails måste borras upp?

Postat: ons maj 29, 2019 8:14 pm
av mattias
Eftersom bränsletrycket kommer trycka spridaren ut ur bränsle-skenan då du inte använder clips, så är det O-ringen i insuget som spridaren kommer vila mot.

Skulle O-ringen i skenan inte täta ordentligt fastän du tryckt in spridaren så långt att den bottnar i skenan så får du borra upp skenan helt enkelt tills O-ringen tätar tillräckligt eller bottnar (då borde den defintivt täta).

I en perfekt värld .. Det du inte vill är att det mekaniskt ska vara kontakt mellan spridarens kropp, skenan och insuget. Spridaren ska gå att fritt snurra när skenan är fastskruvad så att bara O-ringarna håller den.

Re: Fuel rails måste borras upp?

Postat: ons maj 29, 2019 9:49 pm
av Performance_seeker
Tack Mattias för kommentaren!

Dom här Edelbrock skenorna för Mopar bigblock passar dåligt ihop med mina nya "shorty" spridare. Jag bygger kompaktare motor som skall släppa in mer luft och tillåta större luftfilter utan hål i huven.

Förutom att O-ringen inte tätar i botten så måste jag ta vinkelslipen och kapa ur ett jack i skenorna vid varje spridare för att få spridarna att gå fritt. :hihi:

Re: Fuel rails måste borras upp?

Postat: mån jun 10, 2019 6:31 pm
av benkoilovikka
Jag kör med edelbrocks insug och fuelrails till min mopar.
Fungerar bra men väldigt känslig för att orgingen hamnar fel och läcker