Hej! Går i tankarna att bygga insprutning på chevan. Det jag funderar på är vad som blir bäst att ta trigger ifrån? Har byggt ett maxxecu tidigare och tyckte det var enkelt att arbeta med så det lutar åt ett sånt igen om inget annan har nått bra input på nån annat system.
Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Bygga insprutning csb
Moderator: backeliten
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 52
- Blev medlem: tis jun 23, 2015 3:58 pm
Re: Bygga insprutning csb
Som vanligt är det vevaxel, fram eller gärna bak, som är bäst. Gärna "missing tooth" så kan du slippa fördelaren och bara ha en trigger-givare. Kamsynk är bra att ha om du vill köra fullt sekventiellt, så klart.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 52
- Blev medlem: tis jun 23, 2015 3:58 pm
Re: Bygga insprutning csb
Okej, villket av 36-1 eller 60-2 är föredra? Nån som har byggt trigger på en csb och har några bra tips på hårdvara?
Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Re: Bygga insprutning csb
36-1 med en Hall-givare känns ju rätt så stabilt. En Cherry Hall-givare på det som du köper tillsammans med ditt MaxxECU (t.ex från mig som är ÅF).
Har du en remskiva av plåt så är det ju inga konstigheter. Sätt upp i en docka eller svarv för att mäta och smälta fast ett triggerhjul (helst mot insidan mot motorn så triggerfästet kan göras kort och stabilt). Leta triggerhjul på t.ex http://www.klracing.se och ta en som sticker ut lite från diametern på remskivan du har.
Har du en remskiva av plåt så är det ju inga konstigheter. Sätt upp i en docka eller svarv för att mäta och smälta fast ett triggerhjul (helst mot insidan mot motorn så triggerfästet kan göras kort och stabilt). Leta triggerhjul på t.ex http://www.klracing.se och ta en som sticker ut lite från diametern på remskivan du har.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Bygga insprutning csb
Electromotive har en hel del triggers som ser väldigt fina ut till v8 mm
https://electromotive.com/product-categ ... er-wheels/
https://electromotive.com/product-categ ... er-wheels/
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/