Jag är helt färsk på automat och lustgas så kan inte dom rätta begreppen nu men jag hoppas ni ska förstå helheten och vad det är jag behöver hjälp med

Kör Volvo B230 16v turbo tillsammans med en PG-låda och har som många andra med lite svag grundmotor problem med att stalla/bygga laddtryck tillräckligt snabbt och börjar nu mer och mer överväga att använda lustgas för att få motorn att vakna till så att rpm och laddtrycket ökar snabbare. Har en 8” turbin som är byggd för att stalla vid 4500rpm på en 7-800hp motor så man skulle väl egentligen kunna bygga om turbin för att avhjälpa problemet lite då jag inte riktigt är där effektmässigt men vill ju inte riskera att den blir för ”slapp” heller så därför tänkte jag om det var bättre att montera lustgasen först och ser hur allt beter sig då…
Har Autronic SM4 som motorstyrning och vad jag förstått så har SM4 inbyggd lustgasstyrning så det vore ju toppen om det gick att använda den funktionen för att styra lustgasen då jag helst vill helst slippa så mycket knappar som möjligt då man redan har TB, linelock och launchcontrol (även om den sistnämnda inte används just nu och förmodligen inte ska användas tillsammans med lustgas?).
Finns det någon annan här som har gjort detta eller någon som har bra koll på hur man ska koppla in och ställa in allt? När ska lustgasen aktiveras? Hur länge ska den vara aktiverad? Osv osv, ni förstår säkert på ett ungefär vad jag behöver veta.
Har ett 75hp vått lustgaskitt ligger så tänkte i så fall använda det, eller ska man försöka bestycka ner det till 50hp, det kanske räcker? Om det nu går att bestycka så smått?
Tack på förhand!
//Kim