Vad tror ni om detta, någon testat... är ju onekligen billigt...
Tyvärr brukar man få vad man betalar för men man vet ju aldrig med dessa Kinaprylar
https://www.ebay.co.uk/itm/Car-Ignition ... Sw74JfJR2v
Kina spolar... D585
Moderator: backeliten
Re: Kina spolar... D585
D585 vill man inte ha en original av iaf
Prova att googla lite på "D585 auto fire", dom har tydligen nån säkerhetsfunktion som gör att den kan skicka iväg gnistan för tidigt för att inte gå sönder
Prova att googla lite på "D585 auto fire", dom har tydligen nån säkerhetsfunktion som gör att den kan skicka iväg gnistan för tidigt för att inte gå sönder
- tobmag
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 458
- Blev medlem: tis nov 03, 2009 9:51 am
- Ort: Mälarens södra strand
Re: Kina spolar... D585
Vad jag vet så får man inte ha för lång dwell då triggar den själv.....
Jaguarer
http://www.garaget.org/swejag
http://www.garaget.org/swejag
- Performance_seeker
- Forumsberoende
- Inlägg: 886
- Blev medlem: mån sep 19, 2011 1:48 pm
- Ort: Nordmaling
Re: Kina spolar... D585
Jag kör med original GM D585 LS2 truck-spolar sen några år tillbaka.
Har aldrig haft problem med någon auto-fire trots laborering med ganska långa dwell-tider.
Men, jag skulle nog hoppa över spolarna på Ebay...
En som jag tror mycket på är Phil på ExtraEFI...han är en av utvecklarna av MegaSquirt. Hans LS-2 spolar kostar 35 GBP...har svårt att tro att han skulle sälja skräp...
http://www.efiextras.co.uk/support/setup/LS2_COP.html
Edit:
Om du skall köpa nya spolar kan det vara intressant att titta på vad australiensarna kommit fram till:
https://www.youtube.com/watch?v=4d3nrBZjYKA
Har aldrig haft problem med någon auto-fire trots laborering med ganska långa dwell-tider.
Men, jag skulle nog hoppa över spolarna på Ebay...
En som jag tror mycket på är Phil på ExtraEFI...han är en av utvecklarna av MegaSquirt. Hans LS-2 spolar kostar 35 GBP...har svårt att tro att han skulle sälja skräp...
http://www.efiextras.co.uk/support/setup/LS2_COP.html
Edit:
Om du skall köpa nya spolar kan det vara intressant att titta på vad australiensarna kommit fram till:
https://www.youtube.com/watch?v=4d3nrBZjYKA
Martin, Mopar 512 cui, E85, MegaSquirt MS3X fully sequential ign. & inj.
- tobmag
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 458
- Blev medlem: tis nov 03, 2009 9:51 am
- Ort: Mälarens södra strand
Re: Kina spolar... D585
Är honom jag köpt mina båda MS så han har bra pejl på läget. har kollat hans spolar med och som sagt han säljer inget skräp.Performance_seeker skrev:En som jag tror mycket på är Phil på ExtraEFI
Tänkte mest om det var någon här som testat dessa billiga...
Håller på och bygger ny motor så ska bli ITB, full sekventiellt och CNP på V12an
Jaguarer
http://www.garaget.org/swejag
http://www.garaget.org/swejag
- Performance_seeker
- Forumsberoende
- Inlägg: 886
- Blev medlem: mån sep 19, 2011 1:48 pm
- Ort: Nordmaling
Re: Kina spolar... D585
Tobbe, jag har alltid gillat ditt V12-projekt!
Martin, Mopar 512 cui, E85, MegaSquirt MS3X fully sequential ign. & inj.
- tobmag
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 458
- Blev medlem: tis nov 03, 2009 9:51 am
- Ort: Mälarens södra strand
Re: Kina spolar... D585
Tackar, nu har iofs projektet tagit en helvändning igen...LOL.Performance_seeker skrev:Tobbe, jag har alltid gillat ditt V12-projekt!
Tanken var ju dubbelturbo och dragracingbygge, tyvärr räcker inte tiden till det så blir en ordentligt trimmad sugis och manuell låda och sedan ner i XJSen i stället
//Tobbe
Jaguarer
http://www.garaget.org/swejag
http://www.garaget.org/swejag