sverige i ett nötskal

Tjata om vad som helst .
thunder cat
För mycket laddtryck
Inlägg: 108
Blev medlem: sön apr 04, 2004 9:32 am
Ort: ö-vik

sverige i ett nötskal

Inlägg av thunder cat »

Min Käre Bror Nu jog skriva hem till min släkt. Jag varit många år i Sverige nu. Jag mår bra. Mycket bra.
Det är nog tre år sedan jag skriva senast. Inte bra. Hur stor är vår familj nu. När jag reste hemifrån var vi 69 med allahopa. Ni vara många fler nu. Tror jag. Jag skaffat egen familj. Svenska flicka. Hon vara bra. Hon få barn, och jag pengar av svenska staten. Hon får barn igen, jag får igen pengar av staten. Sen jag blir trött.
Min läkare säga till mig. Inte så mycket arbete. Jag får nu anställning på sjukkassan. Mycket bra firma. Filial över hela sverige. Inte mycket arbete. Bara få pengar. Ibland jag jobbar på annan svensk firma. Socialbyrån, stor firma med kontor över hela Sverige. Lätt arbete, bara få pengar.
Svenska folket bra, men lite dumma. Man får inte ha höna eller get i lägenheten, det vara dumt. Svenska männen är underliga, dom bara arbeta alltid. Jag inte förstå. Svenska Mannen inte säga om jag hälsar på hans fru. Han säga demokrati. Han icke blir galen. Han blir bara galen om jag har höna i lägenheten. Han icke vara klok.
Jag har mycket fin lägenhet. Vi bara vara utlänningar som ha fina lägenheter. Dom är dyra. Svenska mannen icke tjäna så mycket pengar, som vi. Han har mycket arbete. Hela dagen han tjäna mycket lite pengar som går till staten, och staten ger dem till min firma.
Dom vara mycket bra. Jag tycker hela vår familj skall komma till Sverige. Ni bara skaffa flygbiljett till alla. Ni gömma biljetten. Socialbyrån betalar när ni komma. Dom bygga stort nytt hus här. Det blir mycket dyrt, så vi kan få det till hela vår familj, om bara vi bo där kan vi ha get och höns på balkong. Det vara bra. Ingen svensk kan få råd att bo där, så vi få det.
Jag imorgon tala med min firma om detta. Jag hoppas ni alla komma. Ni nog vara 125 i min familj nu, så ni vara Välkommna.
Mustafa










kommentarer tack tror det är som i berättälsen till en del.
har hört att golf är en primitiv form av jordbruk!
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Främlingsfientlig inställning tycker jag, men det får du stå för.. eller jag vet inte vad du egentligen menade med inlägget..?
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
thunder cat
För mycket laddtryck
Inlägg: 108
Blev medlem: sön apr 04, 2004 9:32 am
Ort: ö-vik

hmmmm

Inlägg av thunder cat »

syftade mer på till ex.att dom nu har byggt ett skithus här i ö-vik nere vid hamnen där en etta på bottenvåningen kostar en halv miljon 28kvm sen har du en månadshyra på 3000spänn.en till grej är väll allt med bidrag och då menar jag både till svarta och vita som här där jag har min lägenhet nu på järvsta gatan här kostar en lägenhet 4880kr jag har jobb men 75%här har typ soc-bidrag skönt att veta vad all skatt går till.
har hört att golf är en primitiv form av jordbruk!
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Jo det är ju fantastiskt vad rättvist/demokratiskt system vi har här i Sverige.. tyvärr är det väl så att sociala myndigheterna behövs mer och mer, jag minns aldrig att det var så mycket djävulskap på gång här i Umeå för 10-15 år sedan.. :?
Här är också bostadskostnader på väg upp och lite snedvridna. Men vad gör man.. Själv bor jag på 60 kvm för 3500 kr inkl avbetalning/ränta (bostadsrätt) så jag känner mig rätt lyckligt lottad.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
wserdrtfyvgubhnj
För lite laddtryck
Inlägg: 8
Blev medlem: tis jan 06, 2004 9:35 pm

Inlägg av wserdrtfyvgubhnj »

Kasta inte sten i glashus... :roll:
Skriv svar