Korvmojjar och Bränt Gummi: Del 9 - Para-Normalt

Tjata om vad som helst .
Användarvisningsbild
SnoWFreaK
Forumsberoende
Inlägg: 712
Blev medlem: tis mar 30, 2004 12:34 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av SnoWFreaK »

Heelt underbart :D hehe ja tror fasen fille finns på riktigt :O hittade denna på youtube, nog fasen äre fille som leker me sina dumpljud?

http://www.youtube.com/watch?v=n_R_w3AB288
Min hemsida klicka bilden!
Bild
I'm a streetracer cuz' there's more rubber up my street then on my vehicle!
Användarvisningsbild
Ante 4wd
För mycket laddtryck
Inlägg: 377
Blev medlem: sön okt 03, 2004 12:07 pm
Ort: Lycksele

Inlägg av Ante 4wd »

Hahaha! Kepsprydd å allt!

Gillar växelmissen med civicen på slutet :D
--= Can´t drive it? Style it!! =--

Audi 100 Avant turbo quattro -91 (Bruks)
Audi 80 turbo quattro -84 (Lek)

Gick under EvO som nickname tidigare!!!!
Användarvisningsbild
SnoWFreaK
Forumsberoende
Inlägg: 712
Blev medlem: tis mar 30, 2004 12:34 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av SnoWFreaK »

hehe jepp :D hehe gillar de dära då de ringer å han tar upp telefon å säg att han håll på rejsa hehe
Min hemsida klicka bilden!
Bild
I'm a streetracer cuz' there's more rubber up my street then on my vehicle!
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

bra text:) härligt med sådana berättelser:)

keep up the good work:)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Glufsen
Forumsberoende
Inlägg: 769
Blev medlem: lör jul 30, 2005 3:58 pm
Ort: Uppsala

Inlägg av Glufsen »

Tack så hemskt mycket för alla kommentarer och positiv respons, de värmer ska ni veta 8) ! Del 4 är påbörjad och det utlovas stor dramatik. Bla. så har Kleptoman-Conny numera fått för sig att bygga värstingbil, men han har en konkurrent också; Stor-Ulrik...
Användarvisningsbild
Sleeper_86
Forumsberoende
Inlägg: 896
Blev medlem: sön dec 03, 2006 9:37 pm
Ort: Kalmar

Inlägg av Sleeper_86 »

hahaha.. dom e ju så klockrena.. :D

"tattarmek AB goes banana" :twisted:
//Jimmy

Passat TDI -99
Suzuki sj 410, B230, zf 4hp22, lj70 axlar mm.
Användarvisningsbild
Luddfig
För mycket laddtryck
Inlägg: 100
Blev medlem: tor dec 22, 2005 8:44 pm
Ort: Nyköping/oxbacken

Inlägg av Luddfig »

så jävla kung :D





//Ludde
volvo_144
För mycket laddtryck
Inlägg: 482
Blev medlem: tor sep 01, 2005 10:47 am
Ort: norrbotten

Inlägg av volvo_144 »

när kommer 4an?
Användarvisningsbild
Sleeper_86
Forumsberoende
Inlägg: 896
Blev medlem: sön dec 03, 2006 9:37 pm
Ort: Kalmar

Inlägg av Sleeper_86 »

undrar med? börjar nästan bli lite otålig.. du får helt enkelt ha lite mer tråkigt så den kommer fort.. :P

del 1-3 hänger på väggen i garaget.. :D
//Jimmy

Passat TDI -99
Suzuki sj 410, B230, zf 4hp22, lj70 axlar mm.
Användarvisningsbild
Glufsen
Forumsberoende
Inlägg: 769
Blev medlem: lör jul 30, 2005 3:58 pm
Ort: Uppsala

Inlägg av Glufsen »

Den kommer...NU! Sen får vi se när (om) nästa del kommer, känns som om jag behöver manus och annat skoj för att fortsätta skriva :wink:

Håll te godo:

Del 4:

"Fyfan vilket lik" tänkte Stor-Ulrik när han av någon anledning hade börjat att inspektera sin 142. Rosten...Lacken...Det allmänna skicket...Det var inte ens något stuk, det var bara en sorglig skugga utav en bil som en gång i tiden var riktigt fin.
Stor-Ulrik hade fått bilen gratis utav en gammal bonde, dragit hem och börjat experimentera med diverse turbokonverteringar, men rost och sånt skit hade han liksom aldrig brytt sig om... Förrens nu.

Stor-Ulrik hade nämligen tagit sin käre 142 in till storstan för att ösa runt lite och bränna däck, men då märkte han att folk tittade konstigt på hans fina fjortistvåa...Precis som om den vore ful eller nåt. Kanske var det det sunkigaste lackjobbet på norra halvklotet, den totalt söndermöfflade fronten, rosten, den inhoppade bagageluckan eller något annat, hursomhelst så verkade inte folk tycka att Stor-Ulriks hunnförti var särskilt tilltalande. Däremot var det alltid lika roligt att totalt äga sönder sönderstylade pokemonbilar, "chippade" Bimmers, eller varför inte Volvo 7fjortis på någon öde raksträcka...Eller lagom kurvig landsväg, Stor-Ulriks bil hade ju så bra väghållning med kapade fjädrar och stenåldersdäck.

Hursomhelst så hade nu Stor-Ulrik tagit beslutet att en gång för alla laga rosten på sin ögonsten, samt göra den clean och snygg. Droppen var nog när ett gäng snorungar hade beslutat sig för att sparka och slå på Stor-Ulriks fina 142 när han införskaffade föda på Max. Naturligtvis hade snorungarna fått veta att de levde, men Stor-Ulrik blev nästan skrämd av sig själv, han brydde sig plötsligt om bilens utseende! Så beslutet hade tagits en gång för alla, fjortontvåan skulle bli fin.
Och det var ett rätt stort steg att ta med tanke på hans tidigare modifikationer till bilens utsida, framförallt med tanke på hans finfina rostlagningar...

Samtidigt så var Kleptoman-Conny på sjukhuset och hälsade på sin bästis Fille, som inte direkt mådde bra efter att ha trillat omkull med "Dumparnas" cepebyggda Nissan Micra. Om man nu hade vart med om något liknande så skulle nog de flesta lägga av med fortåka och felbyggda bilar. Men inte Fille. Det enda han ville var att "uuut å börna me min sjuförti, geaöööhh...."
Conny tyckte faktiskt riktigt synd om sin polare. Och han kände att han var tvungen att göra något för Fille, typ som att bygga en ännu värre värstingbil som skulle vara snygg och framförallt spöa dopade gamla Volvos."Tänk om man kunde bli en riktig kändisbilbyggare" tänkte Conny och började tänka på hur det skulle gå till...

I Stor-Ulriks garage däremot hände det saker. Av någon anledning så hade Stor-Ulrik rensat ur hela den gamla bonnaverkstan och beredde plats för sin 142. Gammalt järnskrot från 1800-talet och framåt förpassades till en container som Stor-Ulrik därefter sålde till en skrothandlare och fick ut en vacker slant för, nu hade han ju t.om en budget! Pinnsvetsen krängdes iväg och Stor-Ulrik for in till storstan för att inhandla en beggad MIG-svets samt X antal kvadratmeter 1mm plåt, lite plåtverktyg och annat smått och gott, nu j*vlar skulle det meckas!

Connys begär efter en "asaaafrän bil" blev bara större och större. Men problemet var ju att bygga en frän bil kostade pengar,något som Conny dock visste hur man fixade fram. Det var rätt enkelt egentligen, man "lånade" lite saker och sålde på Blocket, hur enkelt som helst och fett med stålar!! Sagt och gjort så började Conny och hans polare åka runt i kommunen och låna lite saker som skulle förvandlas till pengar, som så småningom skulle förvandla Connys sunkiga BMW E30 318i till en riktig showstopper med extra allt...

Stor-Ulrik hade just kommit fram till en sak: Det var lättare att kapa bort rost än att ersätta den. Efter några dagar med kapen var det inte så mycket kvar av hans gamla 142. Drivlinan hade slitits dän och Stor-Ulrik hade pallat upp aset på de högst tvivelaktiga domkraftsfästena, men Stor-Ulrik var inte en sån som gav sig! För att göra en lång historia kort så var 142:an efter mängder av plåt, svetstråd, SVETSPRIMER, karosserikitt och primer äntligen redo för lack. Inte en fusklagning någonstans, allt helsvetsat med punkter och finfina hemmabockade balkar, sickat golv, bortblästrad ytrost och såklart var alla skarvar tätade riktigt ordentligt... Aset rullades ut i den för tillfället tomma silon och en primitiv lackbur möfflades ihop av lite överbliven balplast, nu j*vlar var det thinnertajm!

Det där med att bygga bilar var rätt svårt hade Conny kommit fram till. Hans slutkörda gamla E30 hade tryckts in i någon slags imitation över ett garage och rivits ner totalt. Conny hade bestämt sig för att hans bil skulle ha ALLT! Fetaste billjudet, grymmaste väghållningen, snabba tidkort på kvartsmilen, driftmästarn runt korvmojjen, värsta stajlingbilen, you name it... Grejen var ju att som vanligt hade varken Kleptoman-Conny eller hans pantade polers någon som helst aning om hur man gjorde. Fast Conny hade ju som vanligt en lösning på problemet, han hade nämligen sett att man kunde bygga egna kjolpaket och stuff med byggskum från jättefräna Biltema! Sen kunde man ju fylla igen diverse hål med det också och bara slipa ner, hur enkelt som helst!!! Sagt och gjort så for Conny och hans polers och köpte enorma mängder byggskum, spackel, glasfiberväv och annat skit med "lånepengar"...Fet-trimmet och asabra väghållningen fick vänta enligt Conny, alla vet ju att en bil med kjolpaket smäller högre än en ful bil som går som ett skållat troll!

Trots att han aldrig hade lackat en bil förut så var Stor-Ulriks 142 numera vackert mossgrön, med resultat som garanterat var bättre än många andra proffsiga "styling" lacker. Stor-Ulrik själv förstod nästan inte hur han hade lyckats förvandla det där gamla äckliga liket till det här, men det han förstod var att det var dags att bygga motor, något som han kunde sen tidigare.
Hans fina gamla B20TIC hade fått en lastbilsintercooler, ombestyckade dubbla Weber 45, riktigt vass kam, och hemmaportad topp av Stor-Ulrik och en del annat. När han ändå var i farten trycktes en 1041 bakaxel dit i kombination med en M47 som han hade hittat på en loppmarknad. I ett nästan omänskligt tempo jobbade Stor-Ulrik dag och natt med sin käre 142, socialt liv och sånt skit kunde vänta!

I Connys garage däremot hade hans jätteäckliga E30 numera blivit ännu äckligare tack vare X antal kilo byggskum, spackel, glasfiber, mer spackel och några sunkiga alufälgar (helt olagligt stulna naturligtvis). Det fanns ingen direkt form på "bygget", bara tillslipade spackel- och byggskumklumpar och allt var helt skitfult gjort. Men det tyckte inte Conny, han såg bara framför sig det fränaste bygget han hade sett på länge! Men så kom ju den där biten med prestanda...Och Conny visste precis hur han skulle göra. Han letade upp några annonser på väghållingskit, turbokonverterade BMW-spisar och annat skit på nätet, sen åkte han och hans polare helt enkelt dit och snodde sakerna. Väl hemma i pyrtet som kallades för garage så yxades alla godisbitar dit mindre finkänsligt och snyggt. Efter några veckor så var eeetrettin tillmöfflad och "klar" för lack, om man nu kallar grovslipade spackelklumpar för lackfärdiga...

Stor-Ulrik granskade sina händer. Stora, skitiga, valkiga, blodiga, plåsterförsedda och med uppskrapade knogar. Han hade helt enkelt jobbat jävligt hårt med sin käre 142, och nu var den snart klar. Riktiga väghållningsprylar hade hittat dit, breddade 15" plåtisar med nya fina däck som Stor-Ulrik faktiskt hade KÖPT, men de var värda varenda krona enligt honom själv. Bilen var så jäkla frän och fräsch den bara kunde bli, och Stor-Ulrik förberedde det sista innan provkörningen. En störtbåge och ett par kramgoa stolar hade också införskaffats ifall man skulle råka trilla omkull.

Efter några lager stulen primer och lite stulen lazerblå färg så kände sig Conny riktigt stolt över sin kreation. Aset såg ut som något hämtat ur ett barnprogram riktat till åttaåringar höga på socker, hade någon stulen ljudanläggning och ja lite mer stulna roliga saker som t.ex en turbospis som faktiskt gick ganska bra. Under spacklet och fogskummet döljde det sig dock rätt enorma mängder rost, men det kunde ju inte göra så mycket enligt Conny...Nu var det däremot dags för provkörning! Ett stuprör till downpipe hängdes dit och drogs ut under passagerarsidan, ska det bröla så ska det! Efter lite bludder och bröl så startades odjuret till BMW-sexa upp och Conny drog ut på sin första provtur.

Hemma hos Stor-Ulrik var det också dags för provkörning. Lite fine-tuning med tändningen, förknasarna och annat trams så gick den hemmapulade turbomotorn hyffsat. Eller ja hyffsat kanske var en underdrift, Stor-Ulrik var inte direkt finkänslig med laddtrycket, den gick faktiskt jävligt bra. Då ska man ju naturligtvis ut och sladda runt korvmojjen på by'n...Pilotbrillorna åkte på, bilfan tankades full och Stor-Ulrik brölade ner till korvmojjen med raka rör, gladare och stoltare än någonsin.

Det var oundvikligt. Ett rejs mellan Conny och Stor-Ulrik. De båda hade naturligtvis mötts vid korvmöjjen och märkt att båda hade byggt räserbilar under sommarn, och den sedvanliga massan white trash hade självklart påhejjat ett rejs, för nu var det riktigt, riktigt jämnt...Conny hade ju faktiskt lyckats sno en riktigt fin och välbyggd turbomotor, fast å andra sidan kunde ju Stor-Ulrik faktiskt det där med att bygga räserbil. Pengar satsades, det skvallrades om de bådas byggen (eller ja, Connys bygge bestod ju mest av delar som inte direkt tillhörde honom, men ändå...) och en karavan färdades till den gamla vanliga raksträckan i skogen för att en gång för alla avgöra vem som var byns värsta räjser, igen...

Väl framme så lajnade de båda räjsarna upp för start, men därefter hände något som ingen direkt hade kunnat förutse.
En mindre arme utav polisbilar dök naturligtvis upp från i princip ingenstans. Panik utbröt och Conny gjorde en mindre smart start/flyktförsök, vilket resulterade i att lite effekt hjälpte till att lossa bakaxeln ifrån det sönderrostade underredet, vilket resulterade i att Conny blev ståendes...Stor-Ulrik däremot förstod att det kanske inte var så smart att köra ifrån bylingen i det här läget, de var helt enkelt för många.
Men snutarna var inte där för att avbryta streetrejset, de var där för att ta hand om en viss Kleptoman-Conny och hans kompisar. Som bekant hade de ju stulit rätt enorma mängder bildelar och annat under sommaren, något som de fick sitta av ett par år på kåken för.

Stor-Ulrik däremot fick beröm av Harry Haffa för sin fina 142 och kunde åka hem riktigt j*vla ordentligt glad, byns värsta rejser var än en gång obesegrad!
Ivar
För mycket laddtryck
Inlägg: 141
Blev medlem: lör aug 12, 2006 10:41 pm
Ort: Mo i Rana, Norge

Inlägg av Ivar »

:D :D Nå ble jeg glad! :D :D Fin historie!
142
244
Pajero
Hanomag MF44
Toyota MR2
Användarvisningsbild
DanielW
Forumsberoende
Inlägg: 930
Blev medlem: tor mar 24, 2005 5:28 pm
Ort: Piteå

Inlägg av DanielW »

Ja va ska man säga, bra som vanligt :D
Amazon turbo -65 Dragrace/Streetrace
201m 6.81@164 60ft 1.41 Åmsele -15
201m 6.64@173 60ft 1.57 Åmsele -17
201m 6.93@178 60ft 1.75 Åmsele -19
201m 6.37@177 60ft 1.40 Fällfors -21
201m 6.43@176 60ft 1.43 Åmsele -21
201m 6.41@174 60ft 1.40 pite dragway -22
-------------------------------------
Daniel Westerlund
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

Dom goda vinner alltid över dom onda :)


bra historia:)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
volvo_144
För mycket laddtryck
Inlägg: 482
Blev medlem: tor sep 01, 2005 10:47 am
Ort: norrbotten

Inlägg av volvo_144 »

fixa så alla är på samma sida

du måste fortsätta till minst 10 delar
Johan Fahlgren
Forumsberoende
Inlägg: 744
Blev medlem: fre jan 14, 2005 3:48 pm
Ort: Skellefteå

Inlägg av Johan Fahlgren »

kanonstory! mer mer mer :D
Old volvos never die, they just go faster!
Skriv svar