smt6

Tjata om vad som helst .
Användarvisningsbild
Simon Jonsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 496
Blev medlem: sön sep 21, 2003 7:03 pm
Ort: Tväråmark i Sävar kommun
Kontakt:

smt6

Inlägg av Simon Jonsson »

SMT6
frän grej, lärka från sävar kör visst med ett sånt sytem, funkar det bra?

http://www.etapp.se
Bild
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Jag tycker han (Lärka) borde hänga på det här forumet, men han kör ju en Supra så det finns kanske bättre forum än det här att diskutera trimning av just hans bil. Vad jag hört så tyckte han det var lite svårt att jobba med det i hans bil. Skulle vara kul att höra hans åsikt.
emil
För mycket laddtryck
Inlägg: 486
Blev medlem: tor dec 11, 2003 10:32 pm
Ort: Skellefteå

Inlägg av emil »

Det finns en snubbe som säljer såna boxar i sverige för 3300
Detta är nog bara intressant ifall man har en nyare bil med en bra insprutning från fabrik..
Ska man eftermontera i en bil som inte har nån insprutning, gå direkt på MegasquirtAVR eller liknande..
Kommer en ny version av msavr (3.0) om nån månad,som då kommer bli riktigt bra!
Bredbandslambda på kortet
styrning av både direkttändning och insprutning samt mkt mer godbitar..
Detta förhoppningsvis under 3000 spänn
Användarvisningsbild
Jonas CRX VTi 94
För mycket laddtryck
Inlägg: 406
Blev medlem: ons okt 29, 2003 9:24 am
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Jonas CRX VTi 94 »

Vi kan ju hoppas att dom fixar till gränssnittet. För det var fan värre än heroglyfer för mig. Satan vilket jobbigt sprut att ställa in. Vet flera som sålt det vidare för att dom inte fattar ett smack av programvaran. Men dom kanske byter ut den.....

Min rekomendation är att se till att du får en pressentation av det innan du införskaffar. Jag brukade tycka att haltec kunde kännas lite omständigt ibland. Men jämfört med SMT6 så är det som en sommarnatt med grillbiff pomfritt och tjej med jättelökar.
/Jonas Åhgren

En stjärna *

Bil: Turbokonverterad honda med ställbart chassi. Främst byggd för bana
emil
För mycket laddtryck
Inlägg: 486
Blev medlem: tor dec 11, 2003 10:32 pm
Ort: Skellefteå

Inlägg av emil »

jag är kronisk datanörd och såna bekymmer brukar reda ut sig :)
Hur stämmer det med kopplings-scheman dom har? Är det så bra beskrivet att man inte kan misslyckas med inkopplingen eller? eller är det lika bra att strunta i det helt och hållet och byta
till ett komplett eftermarknads?
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Jag har hört och läst om en del amerikaner som kör med SMT6 på BMW, och det verkar kunna gå att göra fel även om det bara var 4 kablar som behövde delas för M5x/S5x-motorn. Nu pratar vi förstås om amerikaner.. :)
Trots de få kablarna finns det säkert många parametrar man kan ställa till det för sig med. Det väger både för och emot att ha det här systemet, men jag tror hellre på ett komplett eftermarknads-sprut.. för att eliminera felkällor och få total kontroll.
Användarvisningsbild
Lärka
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 89
Blev medlem: tor okt 30, 2003 6:09 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Lärka »

emil skrev:jag är kronisk datanörd och såna bekymmer brukar reda ut sig :)
Hur stämmer det med kopplings-scheman dom har? Är det så bra beskrivet att man inte kan misslyckas med inkopplingen eller? eller är det lika bra att strunta i det helt och hållet och byta
till ett komplett eftermarknads?
Det finns ganska många kopplings diagram på cdrommen som man får med. Samt att man kan få väldigt bra hjälp från etapp enginering.
edit: Det kommer hela tiden nya diagram på deras hemsida också
P2300T5 -65 (under konstruktion)
Användarvisningsbild
Jonas CRX VTi 94
För mycket laddtryck
Inlägg: 406
Blev medlem: ons okt 29, 2003 9:24 am
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Jonas CRX VTi 94 »

Tyvärr räcker inte detta mot ett krångligt gränssnitt. Tro mig. Se till att du får prova programvaran först. Jämför sen gärna med typ Civincos som iof är dyrare men...
/Jonas
emil skrev:jag är kronisk datanörd och såna bekymmer brukar reda ut sig :)
Hur stämmer det med kopplings-scheman dom har? Är det så bra beskrivet att man inte kan misslyckas med inkopplingen eller? eller är det lika bra att strunta i det helt och hållet och byta
till ett komplett eftermarknads?
/Jonas Åhgren

En stjärna *

Bil: Turbokonverterad honda med ställbart chassi. Främst byggd för bana
emil
För mycket laddtryck
Inlägg: 486
Blev medlem: tor dec 11, 2003 10:32 pm
Ort: Skellefteå

Inlägg av emil »

jag mailade och bad civinco om pris, men dom behagar inte svara.
nån kanske har deras priser?
Användarvisningsbild
Lärka
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 89
Blev medlem: tor okt 30, 2003 6:09 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Lärka »

emil skrev:jag mailade och bad civinco om pris, men dom behagar inte svara.
nån kanske har deras priser?
Det verkar vara något fel för deras hemsida verkar inte funka. prova ring på 0706805949
jag fick min för 3192 men då fick jag rabatt för jag köpte massa annat också
P2300T5 -65 (under konstruktion)
Finnen
Lite mer laddtryck
Inlägg: 32
Blev medlem: ons feb 11, 2004 9:50 pm

Inlägg av Finnen »

Fattar typ inget om insprutning, men kan ja köpa smt6 och sen bara spridarna till, så har jag ett komplett system? Sen bara fixa ett plenium och installera på 142/b20...Tyckte de där smt6 värkade ganska biligt....
Mvh
thunder cat
För mycket laddtryck
Inlägg: 108
Blev medlem: sön apr 04, 2004 9:32 am
Ort: ö-vik

angående smt6

Inlägg av thunder cat »

i detta fall kan jag varmt rekomendera er att tala med en kompis som säljer dom jonny häggblad krokom han säljer även piggyback system han brukar häcka på 402m.com 8) 8) 8) 8)
har hört att golf är en primitiv form av jordbruk!
thunder cat
För mycket laddtryck
Inlägg: 108
Blev medlem: sön apr 04, 2004 9:32 am
Ort: ö-vik

smt6

Inlägg av thunder cat »

Eftersom jag är lite sugen på att testa detta med företag så har jag dragit igång min sidosyssla till ett riktigt företag! (Strax reggat och klart. Papperen är på PRV.)
Namnet är förhoppningsvis fortfarande Import Racing Products (IRP).
Vad ska jag då göra?
Självklart sälja BILLIGT trim och styling.
Ingen heltidssyssla eller så, utan bara en liten grej vid sidan om.

Lite pris och produkt exempel:

Ljudämpare: Megan Racing 3" in, 4,5" ut. 1400:-
Trimchip: Audi S2, S4 , BMW 325, Nissan 200 S13 etc. 1200:- Har till MÅNGA märken och modeller!
Luftfilter från 500:-
Walbro bränslepumpar från 1300:-
Map Ecu piggyback: 8500:-
Perfect Power PRS insprutning från ca 6000:-

Hur har jag så låga priser?
Jo, jag har inget lager utan allt beställs efter ordrarna kommer in!
De vanligaste produkterna kommer dock att finnas hemma och jag antar att det blir mer på lager eftersom.

Jag var bara tvungen att skriva av mig lite medans jag väntar på att hemsidetillverkaren ska bli färdig och firman ska bli reggad.

Och självklart är det ok att beställa redan nu.
order@importracingproducts.com 8) 8) 8)
har hört att golf är en primitiv form av jordbruk!
Skriv svar