Vad är ett rimligt pris på ett BLT turbo kit?

Tjata om vad som helst .
Användarvisningsbild
Lusen
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 53
Blev medlem: ons jan 11, 2006 6:36 pm
Ort: Hålan ( 3 mil norr om Göteborg )

Vad är ett rimligt pris på ett BLT turbo kit?

Inlägg av Lusen »

Hur mycket är ett begagnat BLT turbo kit till en B20 motor värt?

I kitet ingår turbo, tryckrör, enkel förgasare, grenrör med adapter, en bit avgasrör och oljekylare. Motorn medföljer.
Allt som fattas är en elektrisk bränsle pump och tryckregulator.

Jag funderar på att köpa det. Men jag undrar som sagt vad det är värt?
~ Lusen, the one and only ~
Användarvisningsbild
Lusen
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 53
Blev medlem: ons jan 11, 2006 6:36 pm
Ort: Hålan ( 3 mil norr om Göteborg )

Inlägg av Lusen »

Någon som har en uppfattning av vad ett BLT turbo kit från Trend AB är värt???

Ungefär?

Vad skulle du ge?
~ Lusen, the one and only ~
Jillo
För mycket laddtryck
Inlägg: 312
Blev medlem: ons jan 26, 2005 9:42 pm
Ort: en bit från trollhättan

Inlägg av Jillo »

glöm inte ic´n oxå,blir ju några pengar för en sådan,men vet du att sakerna fungerar och motorn är i ok skick,och kanske redan är urplockad ur bilen så tycker jag att 4000-5000 låter ok.
Användarvisningsbild
Lusen
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 53
Blev medlem: ons jan 11, 2006 6:36 pm
Ort: Hålan ( 3 mil norr om Göteborg )

Inlägg av Lusen »

Det är inte med någon IC.
Motorn ska vara ny renoverad och allt ska vara i hyfsat skick, inget glapp i turbon.
Motorn är borrad och toppen är en turbo topp. Bara den borde väl kosta en del?
Sen är det turbokitet med grenrör, turbo, en bit avgasrör, tryck box som det står BLT turbo Trend AB på, förgasare, insug. Jag får med ett oljekyl också. Sen får jag den hemskickad till dörren :)

Är 600kr för mycket? eller är det ett rimligt pris?
~ Lusen, the one and only ~
Jillo
För mycket laddtryck
Inlägg: 312
Blev medlem: ons jan 26, 2005 9:42 pm
Ort: en bit från trollhättan

Inlägg av Jillo »

turbo topp från en trimfirma är ju ganska dyra,men man kan ju göra en själv oxå om man har tillgång till vertyg etc,oljekyl är ju inte helt fel,letar själv efter ett sånt på olika marknader och sån,nytt är ganska dyrt på kg´s iallfall,priset låter som ett ok pris tycker jag,sedan är det ju guld värt att du får den hemskickad oxå :) bare o köp!i vad för bil ska du ha motorn i?jag har en amazon med det kittet på,då fick jag montera en något tjockare motorkudde på ena sidan så inte turbon tog i hjulupphängningen,sedan är det bra idee att skärma av bromsledningen som går just där :D ,går jäkligt bra anser jag,jag kör med 0,9i ladd,monterade även en elpump(walbro),btr, och byggde en catchtank,dumpen satte jag i tryckboxen,(dumpar kall luft,jag vet)det finns en stor skruv på tryckboxen,det är samma gänga som brandslangs anslutning,så det gick smidigt att få dit dumpen där,på min box står det bara BLT,så det kanske är olika boxar.Turbon är förövrigt en IHI VA3 RHB6.
Ha det gott! sa du 600?då är det ju förjävla billigt isåfall
Användarvisningsbild
Lusen
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 53
Blev medlem: ons jan 11, 2006 6:36 pm
Ort: Hålan ( 3 mil norr om Göteborg )

Inlägg av Lusen »

Det ska vara 6000kr... Missa en nolla där :)
Kitet ska sitta i en Amazon, så jag får se hur det blir med utrumme.
Hur har du kopplat dumpen?
Vart kopplar man el-pumpen? Den ska ju gå igång när man slår på tändningen eller?
Vad är det för fördelar med en catchtank?
Vilken storlek ska det vara på den?

Någon som vet vart man kan hitta info om BLT kiten och Trend AB?
~ Lusen, the one and only ~
Jillo
För mycket laddtryck
Inlägg: 312
Blev medlem: ons jan 26, 2005 9:42 pm
Ort: en bit från trollhättan

Inlägg av Jillo »

:) ok tänkte väl det,jag kopplade den på plemumet,det fanns en stor gängad bricka,som hade samma storlek som en brandslangs koppling,så det var bara att skarva dumpen med den och anslutningen med en slang.
Elpumpen är en dränkbar,så den sitter i catchtanken,och catch tanken sitter där batteriet sitter,den går igång när man slår på tändningen,returen från catchen drog jag under bilen,ett kopparrör funkar fint,sedan upp in i bagaget och in i tank på fyllnings röret,fördelen är ju att förgasarn alltid får soppa,innan körde jag med en "vanlig" med tryck under membranet,det funkade bra på 1 o kanske 2ans växel,sedan var tydligen soppan slut i förgasran för den gick inget vidare om man inte pausade lite innan man drog på igen :) min tank är på 4liter,räcker ju med 1liter kanske,men man tager vad man haver :D
Vilken info söker du?
242
För mycket laddtryck
Inlägg: 300
Blev medlem: sön jan 16, 2005 4:46 pm
Ort: GBG

Inlägg av 242 »

har man bara en elpump med bra tryck och en bränsletrycks regulator så finns det ingen anledning till catch tank på en förgasar bil

mvh

Robban
Användarvisningsbild
Lusen
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 53
Blev medlem: ons jan 11, 2006 6:36 pm
Ort: Hålan ( 3 mil norr om Göteborg )

Inlägg av Lusen »

Min första fråga är ju vad ett rimligt pris på ett BLT turbo kit är värt????
Allt som är med går att läsa längre upp på sidan.
~ Lusen, the one and only ~
Användarvisningsbild
Lusen
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 53
Blev medlem: ons jan 11, 2006 6:36 pm
Ort: Hålan ( 3 mil norr om Göteborg )

Inlägg av Lusen »

Någon?

UPP!
~ Lusen, the one and only ~
Skriv svar