Vad är ett rimligt pris på ett BLT turbo kit?
- Lusen
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 53
- Blev medlem: ons jan 11, 2006 6:36 pm
- Ort: Hålan ( 3 mil norr om Göteborg )
Vad är ett rimligt pris på ett BLT turbo kit?
Hur mycket är ett begagnat BLT turbo kit till en B20 motor värt?
I kitet ingår turbo, tryckrör, enkel förgasare, grenrör med adapter, en bit avgasrör och oljekylare. Motorn medföljer.
Allt som fattas är en elektrisk bränsle pump och tryckregulator.
Jag funderar på att köpa det. Men jag undrar som sagt vad det är värt?
I kitet ingår turbo, tryckrör, enkel förgasare, grenrör med adapter, en bit avgasrör och oljekylare. Motorn medföljer.
Allt som fattas är en elektrisk bränsle pump och tryckregulator.
Jag funderar på att köpa det. Men jag undrar som sagt vad det är värt?
~ Lusen, the one and only ~
- Lusen
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 53
- Blev medlem: ons jan 11, 2006 6:36 pm
- Ort: Hålan ( 3 mil norr om Göteborg )
Det är inte med någon IC.
Motorn ska vara ny renoverad och allt ska vara i hyfsat skick, inget glapp i turbon.
Motorn är borrad och toppen är en turbo topp. Bara den borde väl kosta en del?
Sen är det turbokitet med grenrör, turbo, en bit avgasrör, tryck box som det står BLT turbo Trend AB på, förgasare, insug. Jag får med ett oljekyl också. Sen får jag den hemskickad till dörren
Är 600kr för mycket? eller är det ett rimligt pris?
Motorn ska vara ny renoverad och allt ska vara i hyfsat skick, inget glapp i turbon.
Motorn är borrad och toppen är en turbo topp. Bara den borde väl kosta en del?
Sen är det turbokitet med grenrör, turbo, en bit avgasrör, tryck box som det står BLT turbo Trend AB på, förgasare, insug. Jag får med ett oljekyl också. Sen får jag den hemskickad till dörren
Är 600kr för mycket? eller är det ett rimligt pris?
~ Lusen, the one and only ~
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 312
- Blev medlem: ons jan 26, 2005 9:42 pm
- Ort: en bit från trollhättan
turbo topp från en trimfirma är ju ganska dyra,men man kan ju göra en själv oxå om man har tillgång till vertyg etc,oljekyl är ju inte helt fel,letar själv efter ett sånt på olika marknader och sån,nytt är ganska dyrt på kg´s iallfall,priset låter som ett ok pris tycker jag,sedan är det ju guld värt att du får den hemskickad oxå bare o köp!i vad för bil ska du ha motorn i?jag har en amazon med det kittet på,då fick jag montera en något tjockare motorkudde på ena sidan så inte turbon tog i hjulupphängningen,sedan är det bra idee att skärma av bromsledningen som går just där ,går jäkligt bra anser jag,jag kör med 0,9i ladd,monterade även en elpump(walbro),btr, och byggde en catchtank,dumpen satte jag i tryckboxen,(dumpar kall luft,jag vet)det finns en stor skruv på tryckboxen,det är samma gänga som brandslangs anslutning,så det gick smidigt att få dit dumpen där,på min box står det bara BLT,så det kanske är olika boxar.Turbon är förövrigt en IHI VA3 RHB6.
Ha det gott! sa du 600?då är det ju förjävla billigt isåfall
Ha det gott! sa du 600?då är det ju förjävla billigt isåfall
- Lusen
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 53
- Blev medlem: ons jan 11, 2006 6:36 pm
- Ort: Hålan ( 3 mil norr om Göteborg )
Det ska vara 6000kr... Missa en nolla där
Kitet ska sitta i en Amazon, så jag får se hur det blir med utrumme.
Hur har du kopplat dumpen?
Vart kopplar man el-pumpen? Den ska ju gå igång när man slår på tändningen eller?
Vad är det för fördelar med en catchtank?
Vilken storlek ska det vara på den?
Någon som vet vart man kan hitta info om BLT kiten och Trend AB?
Kitet ska sitta i en Amazon, så jag får se hur det blir med utrumme.
Hur har du kopplat dumpen?
Vart kopplar man el-pumpen? Den ska ju gå igång när man slår på tändningen eller?
Vad är det för fördelar med en catchtank?
Vilken storlek ska det vara på den?
Någon som vet vart man kan hitta info om BLT kiten och Trend AB?
~ Lusen, the one and only ~
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 312
- Blev medlem: ons jan 26, 2005 9:42 pm
- Ort: en bit från trollhättan
ok tänkte väl det,jag kopplade den på plemumet,det fanns en stor gängad bricka,som hade samma storlek som en brandslangs koppling,så det var bara att skarva dumpen med den och anslutningen med en slang.
Elpumpen är en dränkbar,så den sitter i catchtanken,och catch tanken sitter där batteriet sitter,den går igång när man slår på tändningen,returen från catchen drog jag under bilen,ett kopparrör funkar fint,sedan upp in i bagaget och in i tank på fyllnings röret,fördelen är ju att förgasarn alltid får soppa,innan körde jag med en "vanlig" med tryck under membranet,det funkade bra på 1 o kanske 2ans växel,sedan var tydligen soppan slut i förgasran för den gick inget vidare om man inte pausade lite innan man drog på igen min tank är på 4liter,räcker ju med 1liter kanske,men man tager vad man haver
Vilken info söker du?
Elpumpen är en dränkbar,så den sitter i catchtanken,och catch tanken sitter där batteriet sitter,den går igång när man slår på tändningen,returen från catchen drog jag under bilen,ett kopparrör funkar fint,sedan upp in i bagaget och in i tank på fyllnings röret,fördelen är ju att förgasarn alltid får soppa,innan körde jag med en "vanlig" med tryck under membranet,det funkade bra på 1 o kanske 2ans växel,sedan var tydligen soppan slut i förgasran för den gick inget vidare om man inte pausade lite innan man drog på igen min tank är på 4liter,räcker ju med 1liter kanske,men man tager vad man haver
Vilken info söker du?