240 axel på 140 TEGNING

Tjata om vad som helst .
Användarvisningsbild
Roger Berglund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1860
Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Roger Berglund »

vill också ha :)

ruttger_@hotmail.com
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!


För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja

Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor

Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Användarvisningsbild
Robbo
Lite mer laddtryck
Inlägg: 30
Blev medlem: mån feb 27, 2006 1:32 pm
Ort: Luleå

Inlägg av Robbo »

nån som kan lägga upp denna ritning här som bild?
Urban Lindström
För mycket laddtryck
Inlägg: 322
Blev medlem: fre jan 13, 2006 11:26 am
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Urban Lindström »

Hade visst ritningen liggandes på min bärbara.

Bild
En plånboksvänlig approach till bilhobbyn:
https://www.youtube.com/c/NaltabalubasRacing
caterpillar
Forumsberoende
Inlägg: 3844
Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Ort: nord-norge, TROMSØ

Inlägg av caterpillar »

:arrow: MERK: DET ER tommer( INCH) I BILEN Å mm på bakaxeln: ingen ombygging under bilen, eller på bakaxeln :thumbright:
bonus: krænghammer bak, å handbrekk i midten :thumbright:
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
Användarvisningsbild
Landa_in_Racing
Forumsberoende
Inlägg: 811
Blev medlem: tis dec 04, 2007 8:24 pm
Ort: Södra Dalsland

Inlägg av Landa_in_Racing »

lyfter denna tråd lite, är lite nyfiken på bromsoken bak.

Det går inte att använda 140:n bromok om jag förstod rätt? hade ju varit mkt enklare.

samt handbromsen, går det att behålla 140:ns orginal hansbromsspak och bara koppla på wiren?

MVH Ándreas
Volvo C70 -00
Volvo 144 -68 B23T
Volvo 244 -75
caterpillar
Forumsberoende
Inlägg: 3844
Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Ort: nord-norge, TROMSØ

Inlägg av caterpillar »

Landa_in_Racing skrev:lyfter denna tråd lite, är lite nyfiken på bromsoken bak.

Det går inte att använda 140:n bromok om jag förstod rätt? hade ju varit mkt enklare.

samt handbromsen, går det att behålla 140:ns orginal hansbromsspak och bara koppla på wiren?

MVH Ándreas
NEI... det går inte.. her er 240 axeln koplett montert, husk at det er tommer( inch) i 140 å 10mm på bremseslangene til 240.... læs topic...
bonus..handbroms i midten å krenghammer bak!!!!!
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
hillberg
För lite laddtryck
Inlägg: 2
Blev medlem: ons maj 04, 2011 5:00 pm
Ort: Kungsgården

Re: 240 axel på 140 TEGNING

Inlägg av hillberg »

Lyfter denna lite igen. Lite intresserad av vad dom dubbla måtten på den övre skissen är.
Hur är det tänkt liksom?

Tackar på förhand.
caterpillar
Forumsberoende
Inlägg: 3844
Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Ort: nord-norge, TROMSØ

Re: 240 axel på 140 TEGNING

Inlägg av caterpillar »

det er 2 stk. det viser seg att dom inte er like...bilen var krokkad, når ja fikk den.... så det er 2 forsjellige reaksjonstag... dom burde vel vært like kansje.. altså en høyre å en venstre.... å panhardstaget nederst på tegninge.som er laget av en dampledning( tjokk i godset)
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
hillberg
För lite laddtryck
Inlägg: 2
Blev medlem: ons maj 04, 2011 5:00 pm
Ort: Kungsgården

Re: 240 axel på 140 TEGNING

Inlägg av hillberg »

Okej tack så mycket för svaret.
Ska försöka knåpa ihop nått av ritningarna.
Ska även försöka få dom någorlunda ställbara så man kan justera pinjongvinkeln en aning.
caterpillar
Forumsberoende
Inlägg: 3844
Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Ort: nord-norge, TROMSØ

Re: 240 axel på 140 TEGNING

Inlägg av caterpillar »

slik som ja laget dom, så ble pinjongvinkeln ca 2 gr nedåt; som det ska være...matrial som anvends er da ORGINALE gamle panhardstag 1967-1972, da ble det ingen sjøt på dom...( kan sikkert produsere dom med justering på, men da ser dom INTE orginal ut, for besikningsmannen)
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
caterpillar
Forumsberoende
Inlägg: 3844
Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Ort: nord-norge, TROMSØ

Re: 240 axel på 140 TEGNING

Inlägg av caterpillar »

noen som inte fatter hvordan dette ble til; prod, spørr gjærne
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
caterpillar
Forumsberoende
Inlägg: 3844
Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Ort: nord-norge, TROMSØ

Re: 240 axel på 140 TEGNING

Inlägg av caterpillar »

opp
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Inlägg: 1833
Blev medlem: fre jul 15, 2005 10:57 pm
Ort: Kalix
Kontakt:

Re:

Inlägg av Cpt Tuttle »

Landa_in_Racing skrev:lyfter denna tråd lite, är lite nyfiken på bromsoken bak.

Det går inte att använda 140:n bromok om jag förstod rätt? hade ju varit mkt enklare.

samt handbromsen, går det att behålla 140:ns orginal hansbromsspak och bara koppla på wiren?

MVH Ándreas
Båda sakerna går. Kört så själv på en 164 i flera år.
caterpillar
Forumsberoende
Inlägg: 3844
Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Ort: nord-norge, TROMSØ

Re: 240 axel på 140 TEGNING

Inlägg av caterpillar »

opp :whistle:
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
CalleSandis
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 72
Blev medlem: sön nov 07, 2010 11:23 am

Re: 240 axel på 140 TEGNING

Inlägg av CalleSandis »

MVH
Skriv svar