Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: mån nov 19, 2018 1:02 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 54 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis jun 02, 2009 9:03 pm 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
Inlägg: 1809
Ort: Sävar
vill också ha :)

ruttger_@hotmail.com

_________________
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!


För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja

Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor

Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor jun 04, 2009 8:23 am 
Offline
Lite mer laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån feb 27, 2006 1:32 pm
Inlägg: 30
Ort: Luleå
nån som kan lägga upp denna ritning här som bild?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor jun 04, 2009 7:47 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: fre jan 13, 2006 11:26 am
Inlägg: 269
Ort: Umeå/skärgården
Hade visst ritningen liggandes på min bärbara.

Bild


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis dec 22, 2009 9:54 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Inlägg: 3844
Ort: nord-norge, TROMSØ
:arrow: MERK: DET ER tommer( INCH) I BILEN Å mm på bakaxeln: ingen ombygging under bilen, eller på bakaxeln :thumbright:
bonus: krænghammer bak, å handbrekk i midten :thumbright:

_________________
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån apr 19, 2010 2:26 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis dec 04, 2007 8:24 pm
Inlägg: 811
Ort: Södra Dalsland
lyfter denna tråd lite, är lite nyfiken på bromsoken bak.

Det går inte att använda 140:n bromok om jag förstod rätt? hade ju varit mkt enklare.

samt handbromsen, går det att behålla 140:ns orginal hansbromsspak och bara koppla på wiren?

MVH Ándreas

_________________
Volvo C70 -00
Volvo 144 -68 B23T
Volvo 244 -75


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån apr 19, 2010 5:51 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Inlägg: 3844
Ort: nord-norge, TROMSØ
Landa_in_Racing skrev:
lyfter denna tråd lite, är lite nyfiken på bromsoken bak.

Det går inte att använda 140:n bromok om jag förstod rätt? hade ju varit mkt enklare.

samt handbromsen, går det att behålla 140:ns orginal hansbromsspak och bara koppla på wiren?

MVH Ándreas


NEI... det går inte.. her er 240 axeln koplett montert, husk at det er tommer( inch) i 140 å 10mm på bremseslangene til 240.... læs topic...
bonus..handbroms i midten å krenghammer bak!!!!!

_________________
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons maj 04, 2011 5:02 pm 
Offline
För lite laddtryck

Blev medlem: ons maj 04, 2011 5:00 pm
Inlägg: 2
Ort: Kungsgården
Lyfter denna lite igen. Lite intresserad av vad dom dubbla måtten på den övre skissen är.
Hur är det tänkt liksom?

Tackar på förhand.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor maj 05, 2011 8:32 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Inlägg: 3844
Ort: nord-norge, TROMSØ
det er 2 stk. det viser seg att dom inte er like...bilen var krokkad, når ja fikk den.... så det er 2 forsjellige reaksjonstag... dom burde vel vært like kansje.. altså en høyre å en venstre.... å panhardstaget nederst på tegninge.som er laget av en dampledning( tjokk i godset)

_________________
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor maj 05, 2011 4:14 pm 
Offline
För lite laddtryck

Blev medlem: ons maj 04, 2011 5:00 pm
Inlägg: 2
Ort: Kungsgården
Okej tack så mycket för svaret.
Ska försöka knåpa ihop nått av ritningarna.
Ska även försöka få dom någorlunda ställbara så man kan justera pinjongvinkeln en aning.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor maj 05, 2011 8:31 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Inlägg: 3844
Ort: nord-norge, TROMSØ
slik som ja laget dom, så ble pinjongvinkeln ca 2 gr nedåt; som det ska være...matrial som anvends er da ORGINALE gamle panhardstag 1967-1972, da ble det ingen sjøt på dom...( kan sikkert produsere dom med justering på, men da ser dom INTE orginal ut, for besikningsmannen)

_________________
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön maj 08, 2011 7:11 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Inlägg: 3844
Ort: nord-norge, TROMSØ
noen som inte fatter hvordan dette ble til; prod, spørr gjærne

_________________
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons jun 22, 2011 8:48 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Inlägg: 3844
Ort: nord-norge, TROMSØ
opp

_________________
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re:
InläggPostat: ons jul 20, 2011 4:26 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre jul 15, 2005 10:57 pm
Inlägg: 1833
Ort: Kalix
Landa_in_Racing skrev:
lyfter denna tråd lite, är lite nyfiken på bromsoken bak.

Det går inte att använda 140:n bromok om jag förstod rätt? hade ju varit mkt enklare.

samt handbromsen, går det att behålla 140:ns orginal hansbromsspak och bara koppla på wiren?

MVH Ándreas


Båda sakerna går. Kört så själv på en 164 i flera år.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör aug 20, 2011 11:13 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Inlägg: 3844
Ort: nord-norge, TROMSØ
opp :whistle:

_________________
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor sep 01, 2011 9:23 pm 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: sön nov 07, 2010 11:23 am
Inlägg: 72
vill gärna ha :thumbright:
calle.sandvern@hotmail.com

_________________
MVH


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 54 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010