Sida 3 av 4

Postat: tis jun 02, 2009 9:03 pm
av Roger Berglund
vill också ha :)

ruttger_@hotmail.com

Postat: tor jun 04, 2009 8:23 am
av Robbo
nån som kan lägga upp denna ritning här som bild?

Postat: tor jun 04, 2009 7:47 pm
av Urban Lindström
Hade visst ritningen liggandes på min bärbara.

Bild

Postat: tis dec 22, 2009 9:54 am
av caterpillar
:arrow: MERK: DET ER tommer( INCH) I BILEN Å mm på bakaxeln: ingen ombygging under bilen, eller på bakaxeln :thumbright:
bonus: krænghammer bak, å handbrekk i midten :thumbright:

Postat: mån apr 19, 2010 2:26 pm
av Landa_in_Racing
lyfter denna tråd lite, är lite nyfiken på bromsoken bak.

Det går inte att använda 140:n bromok om jag förstod rätt? hade ju varit mkt enklare.

samt handbromsen, går det att behålla 140:ns orginal hansbromsspak och bara koppla på wiren?

MVH Ándreas

Postat: mån apr 19, 2010 5:51 pm
av caterpillar
Landa_in_Racing skrev:lyfter denna tråd lite, är lite nyfiken på bromsoken bak.

Det går inte att använda 140:n bromok om jag förstod rätt? hade ju varit mkt enklare.

samt handbromsen, går det att behålla 140:ns orginal hansbromsspak och bara koppla på wiren?

MVH Ándreas
NEI... det går inte.. her er 240 axeln koplett montert, husk at det er tommer( inch) i 140 å 10mm på bremseslangene til 240.... læs topic...
bonus..handbroms i midten å krenghammer bak!!!!!

Re: 240 axel på 140 TEGNING

Postat: ons maj 04, 2011 5:02 pm
av hillberg
Lyfter denna lite igen. Lite intresserad av vad dom dubbla måtten på den övre skissen är.
Hur är det tänkt liksom?

Tackar på förhand.

Re: 240 axel på 140 TEGNING

Postat: tor maj 05, 2011 8:32 am
av caterpillar
det er 2 stk. det viser seg att dom inte er like...bilen var krokkad, når ja fikk den.... så det er 2 forsjellige reaksjonstag... dom burde vel vært like kansje.. altså en høyre å en venstre.... å panhardstaget nederst på tegninge.som er laget av en dampledning( tjokk i godset)

Re: 240 axel på 140 TEGNING

Postat: tor maj 05, 2011 4:14 pm
av hillberg
Okej tack så mycket för svaret.
Ska försöka knåpa ihop nått av ritningarna.
Ska även försöka få dom någorlunda ställbara så man kan justera pinjongvinkeln en aning.

Re: 240 axel på 140 TEGNING

Postat: tor maj 05, 2011 8:31 pm
av caterpillar
slik som ja laget dom, så ble pinjongvinkeln ca 2 gr nedåt; som det ska være...matrial som anvends er da ORGINALE gamle panhardstag 1967-1972, da ble det ingen sjøt på dom...( kan sikkert produsere dom med justering på, men da ser dom INTE orginal ut, for besikningsmannen)

Re: 240 axel på 140 TEGNING

Postat: sön maj 08, 2011 7:11 pm
av caterpillar
noen som inte fatter hvordan dette ble til; prod, spørr gjærne

Re: 240 axel på 140 TEGNING

Postat: ons jun 22, 2011 8:48 pm
av caterpillar
opp

Re:

Postat: ons jul 20, 2011 4:26 pm
av Cpt Tuttle
Landa_in_Racing skrev:lyfter denna tråd lite, är lite nyfiken på bromsoken bak.

Det går inte att använda 140:n bromok om jag förstod rätt? hade ju varit mkt enklare.

samt handbromsen, går det att behålla 140:ns orginal hansbromsspak och bara koppla på wiren?

MVH Ándreas
Båda sakerna går. Kört så själv på en 164 i flera år.

Re: 240 axel på 140 TEGNING

Postat: lör aug 20, 2011 11:13 pm
av caterpillar
opp :whistle:

Re: 240 axel på 140 TEGNING

Postat: tor sep 01, 2011 9:23 pm
av CalleSandis