nytt projekt!

Tjata om vad som helst .
AndersW
Lite mer laddtryck
Inlägg: 21
Blev medlem: ons jan 21, 2004 9:14 pm
Ort: Arboga
Kontakt:

nytt projekt!

Inlägg av AndersW »

Bild
Bild

Mitt och finnens nya projekt. Letar trimmad b20 som en galning men det verkar lönlöst :(

Kolla min hemsida www.pvturbo.com och under dagbok för mer information om "besten" :twisted:
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Kul att se en bättre färg på bilen än när ni köpte den :)
Har jag rätt när jag säger att det cirkulerar en filmsnutt på nätet från TV (inslag från 1996) när någon kör ett olagligt streetrace nånstans i Sverige, och just en sån här Fiat kör i racet men motorn rasar och en motorcykelpolis kör ikapp honom?
Kan det vara samma bil? För det såg ut som att den hade exakt samma färg som före ni lackade om den (svart, orange? och vit).
Jag kan skicka filmen på begäran..
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
AndersW
Lite mer laddtryck
Inlägg: 21
Blev medlem: ons jan 21, 2004 9:14 pm
Ort: Arboga
Kontakt:

Inlägg av AndersW »

Jodu, du har alldeles rätt! Dr_tercel_blir_haffad_av_mcpolis heter den.
Nu letar jag motor som en tok till den så sitter ni på någon trimmad b20 för bra pengar så tveka inte att höra av er!!!!! Har även turbogrejjer att byta med om det är så, komplett b21et bla, kulpeenade stakar, begagnade turboagg mm.
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Inlägg av larsat »

ser ju bra ut nu efter lack! den filmen har man sett för länge sen, ja tänkte kan ni inte få tag i nån folkracebil & sno motorn från sen försöka göra er av med karossen senare, bara en idé :roll:
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Inlägg: 2160
Blev medlem: ons dec 31, 2003 10:46 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av robban »

hehe jo den filmen känner man igen, såg att den var ute på blocket.se för 15papp utan motor å drivlina....
  • Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
  • Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
  • Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
http://www.dynotech.se (För mer info)
AndersW
Lite mer laddtryck
Inlägg: 21
Blev medlem: ons jan 21, 2004 9:14 pm
Ort: Arboga
Kontakt:

Inlägg av AndersW »

JO vi har funderat i de banorna, får väl köpa en hyffsat rapp folkrace-bil om vi inte hittar nån bra motor snarast :( En b20 med vass kam och lite bättre lungor räcker nog för att få fart på fjatten, den väger ju trotsallt inte så mycket. Och jag tror jag hittar en b20turbo till sommaren ändå, men man är ju så körkåt så man måste ha en motor NU på stört! :twisted:
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Inlägg: 2160
Blev medlem: ons dec 31, 2003 10:46 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av robban »

hehe kan förstå de... ja för de som inte har sett filmen... så finns den på snålblå racings hemsidan under filmer....

här är direkt link:
http://w1.226.telia.com/~u22607543/Dr_T ... (kort).mpg

:):)
  • Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
  • Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
  • Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
http://www.dynotech.se (För mer info)
thunder cat
För mycket laddtryck
Inlägg: 108
Blev medlem: sön apr 04, 2004 9:32 am
Ort: ö-vik

angående motor b20

Inlägg av thunder cat »

jag vet av både b22-och 24tror jag det är strokad med opel kolvar annan topp ock kam vebrar.men nu till det fina vet av en vankel också utan turbo lätt att konvertera till turbo.kostar ej så mycke 8) 8) 8) 8) 8) 8)
har hört att golf är en primitiv form av jordbruk!
AndersW
Lite mer laddtryck
Inlägg: 21
Blev medlem: ons jan 21, 2004 9:14 pm
Ort: Arboga
Kontakt:

Inlägg av AndersW »

Då tycker jag att du tar och slänger iväg ett mail till mig på stört :)

anders-ward@telia.com
Skriv svar