Vilken kaross och motor för drifting?

Tjata om vad som helst .
Robin86
Lite mer laddtryck
Inlägg: 17
Blev medlem: sön jan 16, 2011 10:18 pm

Re: Vilken kaross och motor för drifting?

Inlägg av Robin86 »

åfan... no questions asked? Behövs inte papper och sånt på nya motorn? Massa annat pill? Vet du vad betäckningen på den motorn är`? =)
Användarvisningsbild
maxn51
Forumsberoende
Inlägg: 693
Blev medlem: sön nov 09, 2014 8:27 pm

Re: Vilken kaross och motor för drifting?

Inlägg av maxn51 »

Jo du måste ha lite sånt tråkigt oxå och all kringutrustning som motorn har samt avgasrör osv har å göra med avgas krav å sånt skit:( tror ja om bilen inte är äldre än -75 vilket den i fråga ju inte är:(
Robin86
Lite mer laddtryck
Inlägg: 17
Blev medlem: sön jan 16, 2011 10:18 pm

Re: Vilken kaross och motor för drifting?

Inlägg av Robin86 »

tyvärr känns det som för mkt problem =/ Älskar att köra men hatar att meka.. Plus att man inte är någon expert.. Men va iaf ett bra förslag =)

Men volvo då? 940 , 740 ? Finns ju ett par som skriver (iaf) 300hk ? Runt 20k.. Inget att ha kanske? Har aldrig kört någon rwd volvo
Användarvisningsbild
maxn51
Forumsberoende
Inlägg: 693
Blev medlem: sön nov 09, 2014 8:27 pm

Re: Vilken kaross och motor för drifting?

Inlägg av maxn51 »

Volvo är enligt mig bra och går att trimma väldigt lätt typ hemma porta bygga grenrör och avgas, större turbo + lite till och håller väll helt okej oxå:) 940 ft har ju typ 180 hk orginal och om man bara byter stakar spridare lmm turbo och kör på E85 kommer man rätt långt:)
Användarvisningsbild
Dennis M
Forumsberoende
Inlägg: 926
Blev medlem: tis okt 21, 2014 9:57 pm
Ort: Vetlanda

Re: Vilken kaross och motor för drifting?

Inlägg av Dennis M »

Robin86 skrev:åfan... no questions asked? Behövs inte papper och sånt på nya motorn? Massa annat pill? Vet du vad betäckningen på den motorn är`? =)

Du får öka effekt med 15% och vrid med 10% om jag minns rätt, det går efter motornummret.

I mitt fall så tar jag en bil med sexa och byter till en lättrycksfyra (samma som fulltryck utom programvara) så på pappret sänker jag effekten.
Avgssreningen är ju egentligen bara katten.

Mvh
The
Forumsberoende
Inlägg: 5090
Blev medlem: tis jun 01, 2004 11:05 pm
Ort: Boden
Kontakt:

Re: Vilken kaross och motor för drifting?

Inlägg av The »

Avgasrening är allt från insug till katalysator samt eventuell kolkanister samt motorns styrsystem osv
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Robin86
Lite mer laddtryck
Inlägg: 17
Blev medlem: sön jan 16, 2011 10:18 pm

Re: Vilken kaross och motor för drifting?

Inlägg av Robin86 »

Ok men om man kollar som denna bilen jag länkar. Skulle den funka bra?

Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Volvo 940 turbo, 300hk+ http://www.blocket.se/vi/58695059.htm
ohaglund
För mycket laddtryck
Inlägg: 129
Blev medlem: lör nov 30, 2013 11:27 am
Ort: Skånes LA

Re: Vilken kaross och motor för drifting?

Inlägg av ohaglund »

Robin86 skrev:åfan... no questions asked? Behövs inte papper och sånt på nya motorn? Massa annat pill? Vet du vad betäckningen på den motorn är`? =)
Motorn heter M111 finns i 1.8 2.0 och 2.3L med både 2.0 och 2.3 har 193hk beroende på bilmodell.
Skriv svar