BILFRAKTER... les biltransport
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 3844
- Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
- Ort: nord-norge, TROMSØ
BILFRAKTER... les biltransport
Noen her som kan forklare reglene for slike ombygde bilfraktere, biltransport... gjerne slike ombygde volvo 850.. citroen cx, å saab.. jhar sett slike med 2 aksler bak... brukt bilfrakter HENGER å sveist, bygd om med forhjulsfdriven bil.. HVORDAN få slikt registrert.. å hur gjør man i sveige... kan en kjøre dette på B-kortet??
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
-
- SFRO-snubben
- Inlägg: 2641
- Blev medlem: mån jan 19, 2004 8:57 am
- Ort: Skellefteå
- Kontakt:
Re: BILFRAKTER... les biltransport
Byggena kallas ofta "Solstad-xxx" där xxx kan vara Saab till exempel, efter den firma som väl var först (eller tidig) med konceptet.
I de flesta fall bygger man en ny bakre ram (släpramar används sällan). Bilen registreras normalt sett som amatörbyggt fordon genom SFRO, och håller man totalvikten till max 3500 kg så får man ju köra på B-kort.
Det finns lite mer teknisk beskrivning av saker att tänka på i SFROs bygghandbok.
Gustaf
I de flesta fall bygger man en ny bakre ram (släpramar används sällan). Bilen registreras normalt sett som amatörbyggt fordon genom SFRO, och håller man totalvikten till max 3500 kg så får man ju köra på B-kort.
Det finns lite mer teknisk beskrivning av saker att tänka på i SFROs bygghandbok.
Gustaf
______________________________
Capri Turbo
SFRO-besiktningsman i Skellefteå
Capri Turbo
SFRO-besiktningsman i Skellefteå