företags investering råd/hjälp

Tjata om vad som helst .
kriillee
Lite mer laddtryck
Inlägg: 29
Blev medlem: lör apr 10, 2010 8:06 am

företags investering råd/hjälp

Inlägg av kriillee »

hej jag har nyligen startat ett företag som jobbar med svets & smide samt fordons reparationer,

då jag inte orkar ha flera olika konton hos olika företag så vill jag gärna hålla mig till 1 inom varje kategori,

när det gäller fordon o delar så har jag tänkt använda Mekonomen som leverantör,
någon som har något annat förslag?

sen när det gäller verktyg o maskiner samt diverse så har jag o välja mellan
Swedol, strands samt verktygboden, någon som kan ge för o nackdelar? eller rekommendera någon? som jag ser det så är det swedol för har ca 3 mil till en swedol butik, men kvittar egentligen om jag måste beställa eller kan åka till en butik o handla,
så nu är ju frågan vilka som har "bäst" kvalité på sina saker? dom 3 olika företagen har ju olika märken på diverse saker också

kan kanske klämma in här när det gäller bygg också?
vilka rekomenderas? byggmax, k-rauta, XL-bygg eller bauhaus? har hört att byggmax är billigast men inte kan hålla samma kvalite på virke som dom andra förslagen,

tack på förhand
//C.Mattsson
endel faller för grupptrycket. men inte jag, jag faller för laddtrycket
StefanM
Forumsberoende
Inlägg: 1134
Blev medlem: ons mar 02, 2011 10:11 am
Ort: Torpshammar

Re: företags investering råd/hjälp

Inlägg av StefanM »

var bor du?
Håller själv på med delar och allt beror ju själv på vilken tid du vill lägga ner och vad du kan anse att dina kunder vill betala. Mekonomen är dyra ut till kund men å andra sidan har de mycket i lager till dagen efter. Har du lite framförhållning och inte behöver allt till dagen efter så finns det ju betydligt roligare alternativ som troligen ger dig mer avans ihop med ett lägre pris för kund.

När det gäller virke så skulle jag ju inte satsa in mig på bauhaus iallafall, det jag sett som de har tyska leverantörer på är ju allt annat än bra. Så länge det är svenska sågar så tycker jag de flesta är okej.
Skriv svar