Myranes Racing, Bara jag som har problem med den firman ?

Tjata om vad som helst .
Mattias wikberg
Forumsberoende
Inlägg: 712
Blev medlem: tis mar 15, 2005 7:44 pm
Ort: Arvidsjaur

Myranes Racing, Bara jag som har problem med den firman ?

Inlägg av Mattias wikberg »

Den 17e Juni beställde jag coilovers av denna firman och dessa har ej dykt upp ännu... Har provat ringa och även maila några gånger, Fick svar på ett mail och då "trodde" han att dom skulle vara skickade.. Bad då om ett kolli nr, men fick inget nytt svar.
Testade återigen att nå honom via telefon i fredags, men kom då till nått talsvar från telia som säger att numret är avstängt..

Skulle inte bry mig om de inte vore för att jag förskottsbetalat 4000 spänn, Förbannat irriterande med oseriösa firmor
Användarvisningsbild
volvo_64
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 82
Blev medlem: fre maj 11, 2007 7:13 pm
Ort: Finnerdöja

Re: Myranes Racing, Bara jag som har problem med den firman

Inlägg av volvo_64 »

Han är lite svår att få tag på oftast. Jag och ett antal kompisar har köpt ganska mycket av honom. Grejerna dyker alltid upp men det brukar ta ett tag. Jag tror han har lite för mycket att göra,dock är ju inte det någon ursäkt utan han borde ju informera om att det kan bli lång väntetid. Tycker tyvärr det är så med många firmor nuförtiden. De vågar inte ha något hemma,klart utan de beställer,tillverkar vid beställning. Men vågar inte säga att det kan ta två månader innan man får grejerna för då går man ju mest troligt till någon annan.
Mattias wikberg
Forumsberoende
Inlägg: 712
Blev medlem: tis mar 15, 2005 7:44 pm
Ort: Arvidsjaur

Re: Myranes Racing, Bara jag som har problem med den firman

Inlägg av Mattias wikberg »

Jag ringde honom ett par dagar efter jag lagt beställningen för att diskutera val av fjädrar, Stötdämparna var då på väg in till honom och dessa skulle omgående skickas vidare till mig så att jag skulle hinna montera dom innan Gatebil, Men några stötdämpare dök aldrig upp och han blev väldigt svår att få tag på...
Har själv beställt fjädrar mm från england och då brukar de ta 5-6 dagar och inte 2-3 månader, kommer aldrig mer att beställa nått från honom då leveranstid och kundsuport står ganska högt upp på min lista i allafall

Men jag hoppas att du har rätt och att prylarna dyker upp :thumbright:
werd
För mycket laddtryck
Inlägg: 366
Blev medlem: tor mar 20, 2008 4:48 pm
Ort: Kumla

Re: Myranes Racing, Bara jag som har problem med den firman

Inlägg av werd »

Beställde också coilovers för ett par år sen. Tog över 3 månader tror jag. Svår att nå och hela faderullan.
Men, om jag inte minns fel, så berättade han att han klumpbeställer det mesta. Vilket inte är så vidare smart och inte skriva ut på hemsidan eller berätta för kunden. Du/vi ska ju inte behöva läsa sånhär information på olika forum om man bara är tydlig!

Du kommer få dina grejer, men det kommer nog ta en tid. Jag gissar på senare delen av augusti eller september.... Hoppas givetvis att jag har fel, och dom kommer till dig imorn hehe :)
Mattias wikberg
Forumsberoende
Inlägg: 712
Blev medlem: tis mar 15, 2005 7:44 pm
Ort: Arvidsjaur

Re: Myranes Racing, Bara jag som har problem med den firman

Inlägg av Mattias wikberg »

Fick idag efter ett argt mail och några försök att nå honom på telefon i allafall ett svarsmail med trackingnummer, så troligtvis kommer dämparna nu till veckan. Jävligt dumt av honom att lova saker som han inte ens nästan kan hålla, de skapar bara missnöjda kunder och de lär ju inte gynna affärerna. Så förhoppningsvis är detta nu löst :thumbright:
Misse
För mycket laddtryck
Inlägg: 280
Blev medlem: fre apr 25, 2008 10:32 pm
Ort: Skällinge, Wheremountain

Re: Myranes Racing, Bara jag som har problem med den firman

Inlägg av Misse »

10 dagar har gått. Hur gick det, fick du nåt?


























'
Änn fauur vau sömm änn äe näer änn eintte äe sömm änn skauu...
Lillen
Forumsberoende
Inlägg: 798
Blev medlem: fre jan 16, 2009 5:48 pm
Ort: Umeå

Re: Myranes Racing, Bara jag som har problem med den firman

Inlägg av Lillen »

Han med firman borde ju kunnat upplysa om att tillverkaren tillverkar dessa på beställning , dvs 8veckors leveranstid OM det inte är högsäsong.
Och sedan skall de skickas till Myranes och vidare till köparen.

Så klart vet han om det redan från början.
Det är de första de meddelar från tillverkaren vid köp.
Så han råkade nog förtränga att berätta det.....
VW & Volvo.
jre
För mycket laddtryck
Inlägg: 154
Blev medlem: mån jun 16, 2014 11:09 pm
Ort: Lidingö

Re: Myranes Racing, Bara jag som har problem med den firman

Inlägg av jre »

Jag har beställt saker av han (Stefan Olsson) några gånger. Han är i regel trevlig och ringer spontant upp för att diskutera ifall man beställt rätt saker om man (som jag) beställt konstiga saker. Jag tror han är tekniskt ganska kunnig. Det tar dock ganska lång tid att få sakerna och det känns som onödigt struligt. Nu senast beställde jag fjädrar den 3:e september 2015. Den 16:e september återkommer han och vill leverera en annan hårdhet för att de jag ville ha inte fanns på lager. Jag tackade nej och frågade hur lång tid det skulle ta att få rätt fjädrar. Inget svar på det mailet eller de nästkommande två mailen. Jag väntar fortfarande (16:e december 2015). Jag har altså skickat flera mail och frågat efter mina fjädrar, men får inga svar från han. :-(
Användarvisningsbild
pimpmyfarad
För mycket laddtryck
Inlägg: 223
Blev medlem: ons aug 11, 2010 9:18 pm
Ort: Motala

Re: Myranes Racing, Bara jag som har problem med den firman

Inlägg av pimpmyfarad »

Jag har försökt köpa saker av honom tre gånger. Alla gånger har det slutat med att jag beställt delarna från England istället. Ena gången ringde jag och ville köpa massa saker som han inte hade i sin webbshop. "Inga problem, jag har hur mycket som helst som inte är upplagt i webbshoppen. Skicka ett mail bara så löser jag det" sa han då.
Fick aldrig något svar på mailet jag skickade sen.
Dom andra gångerna har jag ringt, mailet och smsat några gånger utan framgång. En gång svarade han på ett sms och sa att han va sjuk och att jag skulle återkomma framåt helgen. Jag återkom framåt helgen ( och hela veckan efter) men då va han omöjlig att nå igen.

Personligen handlar jag hellre i Sverige för att gynna oss själva, men när folk som borde va serviceinriktade beter sig på det sättet så är det ju omöjligt. Då får det bli utlandet.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Nicklas T
lewwan
För mycket laddtryck
Inlägg: 177
Blev medlem: sön aug 04, 2013 6:34 pm
Ort: Umeå

Re: Myranes Racing, Bara jag som har problem med den firman

Inlägg av lewwan »

Jag hade också en väldigt lång väntetid från myranes, men som sagt grejerna kommer väl till slut....
Volvo 242 -75 454hk/600nm
MarcusM
För mycket laddtryck
Inlägg: 292
Blev medlem: tis maj 24, 2011 2:31 pm
Ort: Kvidinge

Re: Myranes Racing, Bara jag som har problem med den firman

Inlägg av MarcusM »

Hej!

Jag har köpt delar av honom två gånger utan bekymmer, först justerbara övre stag 240-bakvagn. Kom bara några dagar efter.
Sen justerbart panhardstag som jag ville ha ett par cm längre än original. Det tog nån månad dock.
Skriv svar