Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: fre okt 20, 2017 3:04 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: tis sep 06, 2016 4:52 pm 
Offline
B20-trimmare
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis nov 14, 2006 3:36 pm
Inlägg: 389
Ort: piteå
Hej! Har satt ihop en motor efter ett kamremshaveri. Vevaxel, kamaxel är i nolläge. Kamremmen är på plats. Problemet är då det kommer till pumpens läge. Finns enbart en liten fyrkantig försänkning på svänghjulet på pumpaxeln som jag gissar kan vara en markering. Men vad ska den gå mot i så fall? Har inte tillgång till indikatorklocka. Tänker att det ändå inte går att avgöra vilken cylinder som får diesel om man använder indikatorklocka. Utan att det är mer för fininställning. Gissar på att jag har lyckats kugga den rätt efter ca 30st uteslutningsomkuggningar. Då startade den klockrent två gånger, för att sedan sluta starta. Trodde då det berodde på att den ändå inte var rätt kuggad, så började om och experimentera och har helt tappat bort mig igen. Har kommit fram till att det mest troligt berodde på luft i systemet. Så skulle aldrig ha rört nått sen den börjat starta :lol:

Är det nån snäll människa som vet hur det ska kuggas? Är inte så sugen på att kugga om kugg efter kugg igen för att försöka hitta rätt läge. Kanske finns luft kvar som gör att jag kuggar förbi i tron om att det är fel!


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010