Gatebils M5:or

Tjata om vad som helst .
taz82
Forumsberoende
Inlägg: 561
Blev medlem: sön apr 06, 2008 9:12 pm
Ort: Göteborg
Kontakt:

Gatebils M5:or

Inlägg av taz82 »

Lite nyfiken,
Gatebil (iaf på Rudskogen) driftar ju med Taxi-M5:or, E60.
Hur sköts dessa, är det renoverade motorer eller sköts dom med olja/filter inför varje dag på eventet och håller ihop?
Dom får ju bekänna färg får man ju säga! Kan inte vara många andra bilar som gör så många varv med rök i de flesta kurvorna (även om dom inte går bredast såklart)

Detta är bara en ren intressefråga hur S85an håller och hur det är att åka med prestandamotor otrimmad :)

Mvh
Sten
Forumsberoende
Inlägg: 841
Blev medlem: tor jun 11, 2009 2:15 pm
Ort: Härjedalen.

Re: Gatebils M5:or

Inlägg av Sten »

Enligt vad jag "hörde" så blev det mycket billigare att använda sig av dessa bilar än dom som dom hade innan. Då va ju "taxibilarna" dom hade innan rätt extrema förstås,XC90 med "nashcarV8" mm....

Sen är det tydligen bilar importerade och inte registrerade i Norge annat än som banbilar och då behöver dom inte betala den extrema momsen som är för effektstarkare bilar i Norge.

Inte direkt svar på din fråga men ändå :wink: !
I'd rather be a racer for a moment than a spectator for life.
taz82
Forumsberoende
Inlägg: 561
Blev medlem: sön apr 06, 2008 9:12 pm
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Gatebils M5:or

Inlägg av taz82 »

Tack för svar iaf :)

Jag imponeras över hur dom pumpar varv, efter varv, efter varv, efter varv.. dag efter dag!

Mvh
Sten
Forumsberoende
Inlägg: 841
Blev medlem: tor jun 11, 2009 2:15 pm
Ort: Härjedalen.

Re: Gatebils M5:or

Inlägg av Sten »

Ja och som du skriver är man ju nyfiken hur bra dom håller,bilarna är ju rätt rensade iofs så vikten är ju tydligen ca 300kg mindre än standard M5.

http://gatebil.no/taxi/
I'd rather be a racer for a moment than a spectator for life.
Skriv svar