Gruppköp Quickjack?

Tjata om vad som helst .
therealpinto
SFRO-snubben
Inlägg: 2641
Blev medlem: mån jan 19, 2004 8:57 am
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Gruppköp Quickjack?

Inlägg av therealpinto »

Admin får flytta om det passar bättre i säljes...jag vet inte riktigt?

Jag funderar på att ta hem Quickjack, ett portabelt lyftsystem som man kan ta med till banan om man vill. Jag tycker de två minsta modellerna (BL3500 SLX - max 1588 kg, BL5000 SLX - max 2268 kg) är av intresse. Beställer man enstyck från Tyskland kostar de cirka 14500 kr resp 17500 kr med frakt och moms till Norrland. Det borde gå att få ned någon tusenlapp om vi kan synka 5-10 beställningar. I så fall kan jag sälja dem vidare med svensk moms (från företag med F-skatt) för de som har en verksamhet där man kan dra av moms.

http://quickjack.com/

Bild

Jag tror att vi bör vara minst 5 som beställer och jag har idag 2-3 intresserade. Jag har fått offert och priserna ovan håller än
så länge. Det går bra att skriva i tråden, pm eller maila till ulander@sfro.com vid intresse.

Gustaf
______________________________
Capri Turbo
SFRO-besiktningsman i Skellefteå
therealpinto
SFRO-snubben
Inlägg: 2641
Blev medlem: mån jan 19, 2004 8:57 am
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Gruppköp Quickjack?

Inlägg av therealpinto »

Jag har nu en kontakt som tar in Quickjack direkt från USA.

5000-modellen landar på 16200 kr ink moms, då kommer den till Gävle. Kan hämtas där, eller längs med E4 på väg till Skellefteå.

Behövs frakt söderut från Gävle kan jag be om pris på det separat.

De kommer till Sverige i slutet av april, men vi måste beställa senast fredag 16/2.

Meddela eventuellt intresse via pm.

Gustaf
______________________________
Capri Turbo
SFRO-besiktningsman i Skellefteå
Användarvisningsbild
Markus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 890
Blev medlem: mån feb 20, 2006 6:22 pm
Ort: Sävar

Re: Gruppköp Quickjack?

Inlägg av Markus »

Såg att biltema säljer dessa nu, nån som har provat en? Ser smidiga ut!

https://www.biltema.se/bil---mc/verksta ... 2000042204
therealpinto
SFRO-snubben
Inlägg: 2641
Blev medlem: mån jan 19, 2004 8:57 am
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Gruppköp Quickjack?

Inlägg av therealpinto »

Hoppsan!

Riktigt bra pris också...

Jag har haft min sedan förra våren och den är smidig. Man ska dock väga in vad man har för behov och möjligheter. Lyfthöjden är ju vad den är, och man kommer ju inte in rakt från sidan under bilen. Jag lyfte ned och upp växellåda 3-4 gånger i somras och till det är höjden lagom men man får ju rulla/krypa in rakt framifrån och bakifrån hela tiden.

Beroende på hur bilen ser ut kan det ju också vara lite trix att träffa lyftpunkterna. Caprin lyfter jag inte på trösklarna så där får man vara rätt noga.

Om man som jag har ganska lågt i tak och ont om plats i övrigt är det en bra lösning, men har man utrymme och höjd är nog en vanlig saxlyft eller 2-pelarlyft oftast bättre. Quickjack kan man ta med sig ut på banan också om man vill, det kan vara en fördel.

Gustaf
______________________________
Capri Turbo
SFRO-besiktningsman i Skellefteå
Skriv svar