Mysko LT31 svammel.

Tjata om vad som helst .
ROD02b
Forumsberoende
Inlägg: 570
Blev medlem: tis apr 27, 2010 2:07 am

Mysko LT31 svammel.

Inlägg av ROD02b »

Tappade en skruv med "plastmutter" som håller grillen runt lyset. Det var nog för 2 år sedan.
Den står på en grusplan med en annan bil bakom. För någon vecka sedan dök den bara upp helt synlig på marken :-) . Så nu är grillen på plats igen. För över 4 år sedan gav soppa pumpen i tanken upp. För svår att komma åt, så det blev en ny nära motorfästet. När jag skulle starta för någon dag sedan, vred jag på nyckeln, utan att starta extrapumpen. Och hörde ett surrande ljud i de bakre regionerna!? Pumpen i tanken hade vaknat efter mer än 4 år... Men den vågar jag inte lita på. Så extrapumpen får sitta kvar.
fugazi
Forumsberoende
Inlägg: 1534
Blev medlem: mån sep 07, 2009 12:58 pm
Ort: Vällingby

Re: Mysko LT31 svammel.

Inlägg av fugazi »

Ingen idé att lämna in nå Lotto på ett tag va? :lol:
ROD02b
Forumsberoende
Inlägg: 570
Blev medlem: tis apr 27, 2010 2:07 am

Re: Mysko LT31 svammel.

Inlägg av ROD02b »

Varför inte? I´m on a roll...

Denna tråd är inte helt seriös. ;-) .

Hur spelar man på lotto idag? Utan att bli "åsiktsregistrerad"?
Spelkort nej tack. Men jag vill att de skall veta, vart de skall skicka pengarna.
Tappad bong vill jag inte veta av.
fugazi
Forumsberoende
Inlägg: 1534
Blev medlem: mån sep 07, 2009 12:58 pm
Ort: Vällingby

Re: Mysko LT31 svammel.

Inlägg av fugazi »

*asg*
ROD02b
Forumsberoende
Inlägg: 570
Blev medlem: tis apr 27, 2010 2:07 am

Re: Mysko LT31 svammel.

Inlägg av ROD02b »

På samma plan hamnade ett dammskydd till ett cykellager. Men det dyker väl upp om nått år...
Hjulet sitter på en cykelkärra och funkar. Axeln gick av, så jag tog delar från ett annat skrothjul.
Tyvärr passade inte dammskyddet :-( . Jag har gott om skrothjul, så kärran får gå med synliga kulor.
Ajja bajja inte sådana tankar...
StefanM
Forumsberoende
Inlägg: 1134
Blev medlem: ons mar 02, 2011 10:11 am
Ort: Torpshammar

Re: Mysko LT31 svammel.

Inlägg av StefanM »

tankpumpen på bensin LT är ganska enkel att byta. Har för mig att det går bra att åla sig upp ovanpå där. har själv aldrig plockat ner nån tank iallafall
ROD02b
Forumsberoende
Inlägg: 570
Blev medlem: tis apr 27, 2010 2:07 am

Re: Mysko LT31 svammel.

Inlägg av ROD02b »

Enligt en tysk LT sida är det vanligt att man monterar extrapump istället. Min är en skåpbil/husbil. Med isolerat husbilsgolv. Så gå igenom golvet blir för struligt. Och lyfta ner tanken nej tack.
http://www.lt-forum.de/dokuwiki/doku.ph ... n_ch-motor
ROD02b
Forumsberoende
Inlägg: 570
Blev medlem: tis apr 27, 2010 2:07 am

Re: Mysko LT31 svammel.

Inlägg av ROD02b »

Tomgången var lite dålig. Så jag kollade stoppsolenoiden. Inget klick. Ingen ström :-( . Kollade den väl ärgade säkringsdosan. Hittade flera säkringar med dålig kontakt. Sen klickade det i solenoiden. Mycket bättre tomgång :-) . Choken funkar ej. Så jag startar med nappflaska. Innan ovan fix, så blev det knappt tomgång när den blivit varm. Choken är ombyggd till manuell. Men den funkar inte. Spjället stänger inte als. Det hakar upp sig. Chokevajern styr inte spjället direkt. Utan via nån fjäder inne i förgasaren. Med nån automatik som känner av värme. Så länge den stannar öppen, så får den vara. Och jag snapsar när den är kall.
Skriv svar