Får bort underredsmassan smidigast??

Bilplåt, lackering, plastning och allt som hör till.
Användarvisningsbild
Glufsen
Forumsberoende
Inlägg: 769
Blev medlem: lör jul 30, 2005 3:58 pm
Ort: Uppsala

Inlägg av Glufsen »

AFFE skrev:Och den där blå "dubb" grejen är i mina ögon en riktig plåt förstörare då den "gräver" rätt djupa spår i plåten om man inte ser upp
Njaa...Jag tycker den inte gräver såå farligt, men det är klart att man får vara försiktig. Ett å annat märke blir det ju, men ska det vara showfinish UNDER bilen ja då kan man lika gärna blästra :wink:

Fast ditt verktyg såg lite effektivare ut, vart kan man få tag i det?
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Inlägg: 1833
Blev medlem: fre jul 15, 2005 10:57 pm
Ort: Kalix
Kontakt:

Inlägg av Cpt Tuttle »

Grundstrom skrev:Med bensin så rinner nästan underredsmassan bort. Det är skit smidigt
Samma sak med avfettning X, dessutom stinker den inte lika jävligt som bensin, thinner etc. gör...
Avfettning X är även effektivare än 5-56...
Och nej, jag jobbar inte för Agrol, däremot så har jag experimenterat med det mesta, alltid roligt sniffa kemikalier. :twisted:
Woxter_740
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 77
Blev medlem: sön jul 06, 2008 8:45 pm

Inlägg av Woxter_740 »

AFFE skrev:Här e det mest ultimata som finns när det gäller bort tagning av undersmassa Tyvär så är den inte "gratis" presis Och den där blå "dubb" grejen är i mina ögon en riktig plåt förstörare då den "gräver" rätt djupa spår i plåten om man inte ser upp
Bild

hehe låter redigt fint de här ju :) men vart kan man köpa en sån?? o va kostar de?? :)

//Woxter
392HEMI
Lite mer laddtryck
Inlägg: 33
Blev medlem: tor okt 30, 2008 12:24 pm
Ort: jönköping

Inlägg av 392HEMI »

Dom kan man köpa på Würth, nackdelen är priset....kostar cirka 4 papp om man inte hittar nått visningsex lr liknande.
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Inlägg av larsat »

jag använde värmepistol och spackelskrapa på min 142a, det funkade bäst, sedan torka med diesel+trasa för att få bort det sista!
när det gäller att få bort lack använder jag en svart skiva från biltema monterad på kraftig borrmaskin, vet inte vad dom kallas men det är som en massa trådar/krull med svart klegg runt, format som en 1cm tjock skiva..
det är dom sätt jag tycker va bäst
nalletill1000
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 53
Blev medlem: lör maj 31, 2008 2:40 pm
Ort: Slidell. LA. USA.

Inlägg av nalletill1000 »

Gasolbrannare och skrapa!!! Leta upp en mindre modell av gasolbrannare som taklaggare anvander. Varm upp massan tills den ar mjuk och skrapa av. Vad som ar kvar kan med latthet fas bort med avfettning och hogtrycksspruta.
Användarvisningsbild
mh
Forumsberoende
Inlägg: 668
Blev medlem: ons apr 19, 2006 5:13 pm
Ort: västerås

Inlägg av mh »

e85 då? de verkar paja de mesta...
Magnus Helin 0707816992
Holger
För mycket laddtryck
Inlägg: 256
Blev medlem: ons jun 06, 2007 10:26 pm
Ort: Tibro

Inlägg av Holger »

Jag körde med hetvattentvätt. Mycket smidigt.
Erlandsson
Forumsberoende
Inlägg: 670
Blev medlem: ons nov 28, 2007 6:39 pm
Ort: Åmål

Inlägg av Erlandsson »

Holger skrev:Jag körde med hetvattentvätt. Mycket smidigt.
Endast hetvattentvätt??
cykel_freak
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 63
Blev medlem: lör apr 12, 2008 3:16 pm
Ort: Ljungsbro

Re: Får bort underredsmassan smidigast??

Inlägg av cykel_freak »

Jag använder julas "roterandebläster" http://www.jula.se/roterande-blaster-fo ... kin-127201" onclick="window.open(this.href);return false;
Fungerar otroligt bra bara man vet hur man ska göra :hihi: om man trycker hårt äter den sig ända in till plåten och även genom de rostskadade partierna men om man bara lägger ett lätt tryck så kan man lyckas att bara ta bort underresmassan och inte färgen=)
Sen gäller det att se upp för vassa kanter och hörn annars bryter man av hårdmetelspetsarna och då ser den ut som den på förra sidan, min höll två bilar innan alla hårdmetalspetsarna var av. men då var jag inte minsta rädd om den, grävde hål där det var rost o pressade ner den i hörn osv..

efter det brukar jag gå på med vinkelslipen och biltemas http://biltema.se/sv/Verktyg/Slip-och-K ... alborste2/" onclick="window.open(this.href);return false; eller om det är mycket kvar så får det bli http://biltema.se/sv/Verktyg/Slip-och-K ... arborste4/" onclick="window.open(this.href);return false;

//Andreas
Skriv svar