Nån i norr/västerbotten som kan plåtbredda?

Bilplåt, lackering, plastning och allt som hör till.
Zäta
Lite mer laddtryck
Inlägg: 12
Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:14 pm
Ort: Lycksele

Nån i norr/västerbotten som kan plåtbredda?

Inlägg av Zäta »

Hej allihopa, ny här och första frågan blir ang breddning.

Nån som vet en firma/privatperson som är händig med plåt? skulle vilja göra en större breddning av bilen(valsning räcker ej..) och skulle behöva komma i kontakt med nån som kan tänkas ta på sig jobbet men vet inte vart jag ska vända mig....

tanken som den är nu är att jag i glasfiber eller nått annat material ska göra några mallar som sen lämnas in för att tas fram i plåt.

kanske finns nån/nått ställe i ume området som är duktiga? eller dom kanske inte ens behöver vara duktiga för detta jobb 8)

tips på ställen och lämpligt material för att göra mallar i tas emot med öppna armar.

tack
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Re: Nån i norr/västerbotten som kan plåtbredda?

Inlägg av peppe »

Zäta skrev:Hej allihopa, ny här och första frågan blir ang breddning.

Nån som vet en firma/privatperson som är händig med plåt? skulle vilja göra en större breddning av bilen(valsning räcker ej..) och skulle behöva komma i kontakt med nån som kan tänkas ta på sig jobbet men vet inte vart jag ska vända mig....

tanken som den är nu är att jag i glasfiber eller nått annat material ska göra några mallar som sen lämnas in för att tas fram i plåt.

kanske finns nån/nått ställe i ume området som är duktiga? eller dom kanske inte ens behöver vara duktiga för detta jobb 8)

tips på ställen och lämpligt material för att göra mallar i tas emot med öppna armar.

tack
Varför inte göra nya skärmar i glasfiber, jag menar dubbel jobb är jobbigt :F
Zäta
Lite mer laddtryck
Inlägg: 12
Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:14 pm
Ort: Lycksele

Inlägg av Zäta »

Hej Peppe, läge sedan jag var här att dömma av inläggsdatumet :oops:

Breddare i glasfiber är färdiga och ligger i garaget och väntar på turbo istället för v6 att monteras på....

tackändå :D
Skriv svar