Svarteloxerade hjulmuttrar?
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 81
- Blev medlem: mån feb 04, 2008 2:49 pm
- Ort: Mora
- Kontakt:
Svarteloxerade hjulmuttrar?
En liten stylingrej bara... :-/
Är det någon som vet om och vart man kan få tag på svarteloxerade hjulmuttrar? (inte Biltema)
Är det någon som vet om och vart man kan få tag på svarteloxerade hjulmuttrar? (inte Biltema)
Senast redigerad av boggpatrik.se den mån apr 06, 2009 10:37 am, redigerad totalt 1 gånger.
- Dennis Öhman
- Forumsberoende
- Inlägg: 3250
- Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
- Ort: Överkalix
- Kontakt:
Re: Svarteloxerade hjulmuttrar?
Du kan ju eloxera dom själv..SSPatrik skrev:En liten stylingrej bara... :-/
Är det någotn som vet om och vart man kan få tag på svarteloxerade hjulmuttrar? (inte Biltema)
Dänniz 073-8447664
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 3844
- Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
- Ort: nord-norge, TROMSØ
Re: Svarteloxerade hjulmuttrar?
fortell mere om dette? hvordan??Dennis Öhman skrev:Du kan ju eloxera dom själv..SSPatrik skrev:En liten stylingrej bara... :-/
Är det någotn som vet om och vart man kan få tag på svarteloxerade hjulmuttrar? (inte Biltema)
han skrev eloksering, inte lakkering
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
- composite wizard
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 165
- Blev medlem: mån maj 15, 2006 2:51 pm
- Ort: Vasa Finland
- Kontakt:
Skrev följande i ett annat forum:
Man förstärker aluminiumytan och gör den elektriskt isolerande på elektrokemisk väg.
Aluminium är anod , blystav använder man som katod.
Först betar man aluminium i natriumhydroxid några minuter, därefter kyls alu. i kallt vatten.
Sedan doppas alu. i salpetersyra och sköljs med vatten.
Sen ställer man en bägare(glas) med svavelsyra i isbad, ansluter 15V positiv pol till alu. negativ pol till blystav och sänker ner elektroderna i syran. Temperaturen på elektrolyten måste hållas mellan 18-25 grader C under de 10 minuter man har elektroderna i syran. Sedan sköljer man alu. i vatten, om den blivit ordentligt anodiserad leder den inte ström mera. Nu är porerna forfarande öppna, för att stänga porerna värmer man upp alu. i vatten till drygt 90 grader C i några minuter. Om man vill ha alu.biten infärgad blandar man i karamellfärg el. dyl för önskad kulör i vattnet.
Man förstärker aluminiumytan och gör den elektriskt isolerande på elektrokemisk väg.
Aluminium är anod , blystav använder man som katod.
Först betar man aluminium i natriumhydroxid några minuter, därefter kyls alu. i kallt vatten.
Sedan doppas alu. i salpetersyra och sköljs med vatten.
Sen ställer man en bägare(glas) med svavelsyra i isbad, ansluter 15V positiv pol till alu. negativ pol till blystav och sänker ner elektroderna i syran. Temperaturen på elektrolyten måste hållas mellan 18-25 grader C under de 10 minuter man har elektroderna i syran. Sedan sköljer man alu. i vatten, om den blivit ordentligt anodiserad leder den inte ström mera. Nu är porerna forfarande öppna, för att stänga porerna värmer man upp alu. i vatten till drygt 90 grader C i några minuter. Om man vill ha alu.biten infärgad blandar man i karamellfärg el. dyl för önskad kulör i vattnet.
Vad är det för skillnad på eloxering och anodisering?
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- composite wizard
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 165
- Blev medlem: mån maj 15, 2006 2:51 pm
- Ort: Vasa Finland
- Kontakt:
- skruffse racing
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 53
- Blev medlem: tis jul 31, 2007 2:14 pm
- Ort: Ljungskile
- Kontakt: