Billig färg som funkar en vinter.

Bilplåt, lackering, plastning och allt som hör till.
benkoilovikka
Forumsberoende
Inlägg: 514
Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:45 pm
Ort: Pajala/Lovikka

Billig färg som funkar en vinter.

Inlägg av benkoilovikka »

Jag söker en billig färg som funkar över vintern på epan. DEt är en duett. Hur mkt behöver man??
Användarvisningsbild
^MeTaNoLiC^
För mycket laddtryck
Inlägg: 131
Blev medlem: lör jul 30, 2005 2:41 am
Ort: Trollhättan

Inlägg av ^MeTaNoLiC^ »

http://www.biltema.se/products/product. ... mId=104650

man brukar beräkna ungefär 2dl färg/del på bilar som sprutas..
t.ex. 2st dörrar = 4 dl, 1st huv = 2dl, baklucka = 2dl osv..

ta sedan det dubbla för säkerhets skull.. färgen är ju billig.. tråkigt om den tar slut mitt i..
Senast redigerad av ^MeTaNoLiC^ den fre sep 25, 2009 10:48 pm, redigerad totalt 1 gånger.
No Victim - No Crime
Bild
benkoilovikka
Forumsberoende
Inlägg: 514
Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:45 pm
Ort: Pajala/Lovikka

Inlägg av benkoilovikka »

Har redan köpt färg från rusta. Takplåtsfärg v heter den:D
Patrik Skellefteå
Lite mer laddtryck
Inlägg: 49
Blev medlem: sön nov 09, 2008 11:26 am
Ort: Skellefteå

Inlägg av Patrik Skellefteå »

Om det inte är petnoga så brukar jag åka till färgaffären och höra om dom har fel blandad färg, som inte stämmer till hundra mot org och har blivit ställd på sidan, då dom blandar till färgen blandar dom på en våg och om dom råkar ha i för mycket av något när dom blandar till kulören så blir den inte godkänd, köpte en gång allt felblandat som dom hade och fick ca 150 liter i allt från 1-3liters burkar i olika kulörer, :P fick bli färghandlare och sälja lite färg till folk runt omkring till bilar mopeder och cyklar. Brukar inte kosta så mycket att köpa sådan färg.
benkoilovikka
Forumsberoende
Inlägg: 514
Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:45 pm
Ort: Pajala/Lovikka

Inlägg av benkoilovikka »

Patrik Skellefteå skrev:Om det inte är petnoga så brukar jag åka till färgaffären och höra om dom har fel blandad färg, som inte stämmer till hundra mot org och har blivit ställd på sidan, då dom blandar till färgen blandar dom på en våg och om dom råkar ha i för mycket av något när dom blandar till kulören så blir den inte godkänd, köpte en gång allt felblandat som dom hade och fick ca 150 liter i allt från 1-3liters burkar i olika kulörer, :P fick bli färghandlare och sälja lite färg till folk runt omkring till bilar mopeder och cyklar. Brukar inte kosta så mycket att köpa sådan färg.
Ganska smart :thumbright: Ska nog kolla om dom har färg :)
Skriv svar