Bilplåt, lackering, plastning och allt som hör till.
_energi_
Lite mer laddtryck
Inlägg: 12 Blev medlem: sön okt 11, 2009 8:00 pm
Inlägg
av _energi_ » sön okt 11, 2009 8:38 pm
Jag undrar om det finns någon i småland som kan syradopa eller blästra en hel kaross.
Tacksam för svar:)
__Mackee__
För mycket laddtryck
Inlägg: 355 Blev medlem: sön maj 31, 2009 9:12 pm
Ort: Braås (växjö)
Inlägg
av __Mackee__ » mån okt 12, 2009 5:34 am
_energi_ skrev: Jag undrar om det finns någon i småland som kan syradopa eller blästra en hel kaross.
Tacksam för svar:)
Hyab i braås skulle kanske kunna blästra hela blästrade mitt motorum där och blev riktigt nöjd med resultatet.
David_B
För mycket laddtryck
Inlägg: 345 Blev medlem: tis aug 05, 2008 7:32 pm
Ort: Emmaboda, typ
Inlägg
av David_B » tis nov 03, 2009 3:41 pm
Finns även en firma här i lessebo som troligtvis kan blästra en hel bil.. (garagegrannarna ska blästra en en gammal cheva pickis där iallafall)
Syradopp låter intressant faktiskt
Är det nån som har några tips på det?
Skulle kunna va ett alternativ för mitt eget bygge......
392HEMI
Lite mer laddtryck
Inlägg: 33 Blev medlem: tor okt 30, 2008 12:24 pm
Ort: jönköping
Inlägg
av 392HEMI » sön nov 22, 2009 9:18 pm
Har för mig att vi inte har någon i Sverige som kan syradoppa hela karosser men vet att det finns i vårat grannland i väst...
THE SHOP
För mycket laddtryck
Inlägg: 401 Blev medlem: sön nov 23, 2008 9:40 pm
Ort: BUREÅ
Inlägg
av THE SHOP » mån nov 23, 2009 8:58 am
Det bör finnas några i sverige som kan syra doppa! Kolla med företag som gallvar/varmförzinkar.
En från stan (skellefteå) fick sin rod doppad.
David_B
För mycket laddtryck
Inlägg: 345 Blev medlem: tis aug 05, 2008 7:32 pm
Ort: Emmaboda, typ
Inlägg
av David_B » mån nov 23, 2009 11:11 am
Tackar för tipset
Vet att den lokala smedjan brukar skicka trappräcken å sånt till galv, så det är ju lätt å höra med han va det är för firma han brukar anlita
caterpillar
Forumsberoende
Inlägg: 3844 Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Ort: nord-norge, TROMSØ
Inlägg
av caterpillar » mån nov 23, 2009 8:17 pm
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
sylta nr1
För mycket laddtryck
Inlägg: 231 Blev medlem: mån nov 27, 2006 7:58 pm
Ort: Ulricehamn
Inlägg
av sylta nr1 » ons nov 25, 2009 7:24 pm
Tänk på att det lätt blir saltsyra kvar där det är dubbelplåt och då vill det gärna rosta efteråt! Plus att när den är ny betad så rostar all plåt tokfort då den är jätteren. Personligen skulle jag inte göra det.(har jobbat på varmförzinkning)